Vés enrere Estudiants de Publicitat ideen una campanya per promocionar les noves edicions territorials d'"El Punt Avui"

Alexandra Martínez, Beatriu Boronat, Núria Minguet i Bàrbara Stanelli són les creadores de la campanya que té com a lema " El Punt Avui, el teu moment d'independència diari", en el marc del seu treball de fi de grau en Comunicació Publicitària.
01.07.2015

Anunci en premsa escrita" El Punt Avui, el teu moment d'independència diari", és el lema de la campanya de publicitat ideada per quatre estudiants del grau en Publicitat i Relacions Públiques de la Facultat de Comunicació.

L'objectiu de la campanya, que des de fa uns dies estan difonent diversos mitjans audiovisuals i de premsa escrita, és donar a conèixer les noves edicions territorials del diari El Punt Avui a les comarques de Lleida, Camp i Ebre i Maresme.

Alexandra Martínez, Beatriu Boronat, Núria Minguet i Bàrbara Stanelli són les quatre estudiants integrants de l'equip Set Comunicació (ara ja graduades, i totes elles treballant en diferents empreses) que van idear aquesta campanya durant el curs 2013-2014, com a part del seu treball de fi de grau de Comunicació Publicitària, i que es va centrar en una recerca sobre la marca El Punt Avui.

En total van ser una trentena d'estudiants que van participar en l'experiència, realitzant vuit campanyes de comunicació. D'aquestes, la direcció del diari, juntament amb Xavier Ruiz Collantes i Ferran Blanch, professors del Departament de Comunicació i coordinadors dels treballs dels estudiants, van escollir la campanya guanyadora.

En la seva tasca d'investigació, les estudiants van analitzar el producte i la competència i van fer enquestes a lectors de premsa, entre d'altres accions. Els dos conceptes clau pels quals es van decantar, i que van fusionar amb el lema escollit, va ser la lectura reposada de la premsa en paper en un món cada cop més accelerat, i l'aposta decidida pel moviment sobiranista que fa el diari.

La trentena d'estudiants que van prendre part en el projecte van tenir la possibilitat d'interactuar professionalment amb un client concret, en aquest cas el diari El Punt Avui. I ho van fer a partir d'un briefing real, una tasca guiada mitjançant diferents tutories i amb una relació directa amb el client, un fet que els va suposar una gran motivació i un al·licient afegit.

La campanya de comunicació, que ha estat realitzada per professionals del grup El Punt Avui, es difon des del passat 22 de juny per diferents cadenes de televisió (8TV, BTV, TV3, Televisió de Girona i El 9 Nou TV), emissores de ràdio (RAC1, Flaix i Catalunya Ràdio), revistes (Descobrir Catalunya, Sàpiens, Cuina, Súpers, Enderrock, Bonart), el setmanari El Temps, el diari El Punt Avui i la revista setmanal Presència.