Vés enrere Es constitueix la Mesa de Mobilitat de la UPF

Es constitueix la Mesa de Mobilitat de la UPF

L'objectiu d'aquest fòrum és propiciar un diàleg directe amb les entitats gestores de les infraestructures de transport per tal de solucionar les necessitats relacionades amb la mobilitat de tota la comunitat universitària.
07.05.2015

Campus de la Ciutadella de la UPFEl passat mes de març va tenir lloc la primera reunió de la Mesa de Mobilitat de la UPF, amb la participació de la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Barcelona, la Diputació de Barcelona, l'Autoritat del Transport Metropolità, l'Àrea Metropolitana de Barcelona i Transports Metropolitans de Barcelona.

L'objectiu d'aquest fòrum, en el marc de l'elaboració del Pla de Mobilitat Sostenible i Segura de la UPF, és propiciar un diàleg directe amb aquestes entitats gestores de les infraestructures de transport per tal de solucionar les necessitats relacionades amb la mobilitat de tota la comunitat universitària. En la primera reunió es van presentar els resultats de l'enquesta sobre mobilitat realitzada als membres de la UPF, en la qual van participar més de 2.000 persones, un 16% del total.

Els principals resultats indiquen que, setmanalment, cada membre de la comunitat fa 12 viatges, amb una despesa de temps de 7 hores i 30 minuts i recorre pràcticament 200 quilòmetres. L'enquesta també revela que el 60% de desplaçaments tenen com a procedència la pròpia ciutat de Barcelona, un 16% l'Àrea Metropolitana i un 18% la resta de la Regió Metropolitana.

Pel que fa als principals mitjans de transport utilitzats per la comunitat de la UPF destaquen el servei de Rodalies de Catalunya (RENFE) i el Metro i, a més distància, els desplaçaments a peu, en autobús urbà i en bicing. Finalment, vuit de cada deu persones que han contestat l'enquesta estan satisfetes amb el mitjà de transport que utilitzen per arribar a la Universitat i un 12% d'estudiants exposa que té mobilitat entre els diferents campus de la UPF.

Tramvia al costat de l'edifici del Dipòsit de les Aigües al campus de la CiutadellaEn base a aquests resultats la Mesa servirà, entre d'altres coses, per estudiar i revisar les necessitats que té la Universitat respecte als sistemes de transport que utilitzen els membres de la seva comunitat i per assessorar i donar suport en la definició del Pla de Mobilitat de la UPF, així com en la seva difusió.

Compromís amb l'entorn

La UPF, en consonància amb la declaració de Talloires, es compromet a desenvolupar accions sostenibles èticament. En aquest sentit, es parla d'accions sostenibles en els àmbits econòmics, socials i ecològics. La Universitat, conscient dels fluxes de mobilitat que es generen al seu voltant deguts a la pròpia activitat, decideix encaminar-se cap a la redacció del Pla de Mobilitat Sostenible i Segura, amb l'objectiu de potenciar aquells mitjans de transport més adequats als reptes de futur.