Vés enrere El GTI crea un joc per a mòbils per descobrir el patrimoni històric de l'Hospitalet

El Centre Educatiu Dolmen i el Grup de Tecnologies Interactives de la UPF han desenvolupat l'aplicació amb l'objectiu de mostrar la ciutat de forma lúdica.

21.03.2013

Joc de les TorresEl Centre Educatiu Dolmen i el Grup de Tecnologies Interactives de la UPF han desenvolupat un joc educatiu per a telèfons intel·ligents per descobrir el patrimoni històric de l'Hospitalet in situ. L'aplicació, anomenada Joc de les Torres, utilitza les possibilitats del seguiment GPS dels 'smartphones' per dirigir als usuaris als principals indrets històrics de la ciutat a través d'un mapa interactiu.

Una vegada els usuaris arriben a un punt d'interès, es despleguen una sèrie de preguntes sobre aspectes arquitectònics, històrics o urbanístics que l'alumne ha de respondre. El programa marca si les respostes són correctes o no i elabora un rànquing de puntuació dels diversos participants.

El joc va ser presentat el passat 20 de març de 2013 al Centre Educatiu Dolmen de l'Hospitalet per Manel Vázquez, professor i membre del consell de direcció del centre; Luisa Maeso, directora del centre; Javier Melero, estudiant de doctorat al GTI; Patricia Santos, ex membre de la GTI i Davinia Hernández-Leo, coordinadora del Learning Technologies research del GTI.

Núria Marín,  alcaldessa de l'Hospitalet; Lluís Esteve, tinent d'alcalde d'Educació, altres autoritats, docents i estudiants que van participar en el primer pilot també van estar presents en l'esdeveniment, que va incloure una demostració en viu. El treball ha estat parcialment finançat pel ministeri espanyol d'Economia i Competitivitat.

Un vídeo d'introducció del joc està disponible al canal de youtube GTI-learning en català, castellà i anglès.