Vés enrere Bons resultats en la segona convocatòria d'ajuts a projectes de recerca de la Fundació BBVA

La UPF n'ha aconseguit quatre, convertint-se en la segona universitat de l'Estat que n'aconsegueix més. Dos d'ells estan vinculats al Departament d'Economia i Empresa, i els altres dos al de Comunicació i al de Traducció i Ciències del Llenguatge.
29.07.2015

La UPF ha aconseguit quatre ajuts, dos d'ells pertanyen al Departament d'Economia i Empresa, i els altres dos al de Comunicació i al de Traducció i Ciències del Llenguatge. Se situa en el segon lloc en l'obtenció d'ajuts en aquesta convocatòria, altament competitiva, que donarà suport a projectes individuals molt productius i creatius.

La segona convocatòria dels Ajuts Fundació BBVA a Investigadors, Innovadors i Creadors Culturals  vol reconèixer i donar suport de manera individual a persones que estan en estadis intermedis de les seves carreres, oferint l'oportunitat de desenvolupar projectes altament innovadors amb amplis marges de llibertat i flexibilitat en la gestió de la dotació assignada.

Aquesta segona convocatòria pública ha estat altament competitiva. S'han presentat 1.900 sol·licituds, corresponents a onze àrees de coneixement, i s'han concedit  63 ajuts, amb una dotació mitjana de 34.000 euros cadascun d'ells, per dur a terme projectes de recerca en un període de 12 mesos.

bbva2015

Gael Le Mens, és professor titular al Departament d'Economia i Empresa de la UPF. La seva línia de recerca versa sobre l'anàlisi del comportament i la dinàmica de les organitzacions. Amb aquest ajut es proposa modelitzar i contrastar, mitjançant experiments a gran escala, un problema de creixent rellevància: els patrons de comportament en les decisions en entorns complexos en què els individus processen informació i interactuen en comunitats en línia.

José Apesteguía, és catedràtic d'Economia, professor d'investigació ICREA del Departament d'Economia i Empresa de la UPF i professor associat de la Barcelona Graduate School of Economics (GSE). El seu projecte consisteix en la construcció d'un model de presa de decisions individuals en economia que superi les limitacions del model econòmic estàndard. Un model que tindrà en compte les desviacions sistemàtiques que es produeixen en les aplicacions empíriques. El seu repte és incorporar a aquest model la possibilitat d'error en la presa de decisions i en la variabilitat en l'elecció, de manera que sigui el suficientment flexible per ser testat empíricament i pugui servir de base per a una nova teoria econòmica.

Carles Pont, és professor del Departament de Comunicació de la UPF i té una gran experiència en la gestió de situacions de risc. En el projecte "Comunicar en situacions d'emergència. Eines 2.0 i nous protocols en la gestió eficient de la crisi" durà a terme una anàlisi rigorosa de com gestionar la comunicació de crisi i el seu impacte en la població. Tindrà també en compte el lideratge de la informació, la transmissió, la interacció amb l'usuari, el discurs i la repercussió en xarxes, així com també una guia de bones pràctiques en aquestes situacions.

Iria da Cunha, professora i investigadora de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (IULA) del Departament de Traducció i Ciències del Llenguatge de la UPF, desenvoluparà un sistema automàtic d'ajut a la redacció de textos especialitzats en castellà d'àmbits rellevants per a la societat (salut i ciència, administració i serveis), adreçat tant a estudiants universitaris com a professionals. Una iniciativa que respon a les necessitats detectades en l'informe PISA 2012.

L'adjudicació d'aquests ajuts a títol individual, el col·lectiu al qual s'adrecen, l'ampli ventall d'àrees de coneixement cobertes, i la flexibilitat que ofereixen al receptor en la gestió dels recursos, són trets distintius d'aquesta convocatòria i inusuals en el model espanyol.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Tres investigadors vinculats a la UPF aconsegueixen ajuts de la Fundació BBVA