Vés enrere Beques, emprenedoria i formació, bases de la col·laboració entre la UPF i Banco Santander

La creació de la Càtedra Santander-UPF i del programa ´Beca Global´ per a joves sense recursos, l’impuls a la transferència de coneixement, la incorporació de la UPF al programa YUZZ i el patrocini de la cimera internacional Young Universities Summit 2016 són els eixos d’aquesta col·laboració.

24.11.2015

La Universitat Pompeu Fabra (UPF) i Banco Santander, a través de Santander Universidades, han reforçat la seva col·laboració amb un acord que millorarà els serveis adreçats als diferents col·lectius de la comunitat universitària, a més de consolidar el suport als estudiants amb beques i ajudes a l'estudi per accedir a programes formatius locals i internacionals.

La sala polivalent de l'edifici Mercè Rodoreda del campus de la Ciutadella ha acollit avui l'acte de ratificació del conveni. Hi han estat presents Jaume Casals, rector de la UPF; José Antonio Villasante, director general de Banco Santander i de Santander Universidades, acompanyat per altres directius de l'entitat bancària; Núria Basi, presidenta del Consell Social de la UPF.

Altres assistents han estat Josep Ferrer i Francesc Posas, vicerectors de Relacions Internacionals i Política Científica, respectivament; Arcadi Navarro, director del departament de Ciències Experimentals i de la Saut; Xavier Freixasprofessor del Departament d'Economia i Empresa i Jaume Badia, gerent de la UPF.

Jaume Casals ha afirmat que "la UPF ha prioritzat una selecció de iniciatives estratègiques en docència, recerca i innovació que ens permetin progressar entre les millors universitats joves del món. En aquest camí, la col·laboració del Santander és absolutament imprescindible".

José Antonio Villasante ha comentat que "aquest acord reforça el nostre compromís històric amb la Universitat Pompeu Fabra, i ens permet acompanyar novament a la Universitat en el seu procés de modernització, projecció social i internacionalització".

Nous àmbits de col·laboració

Amb la signatura d'aquests convenis es posen en marxa nous projectes per millorar les opcions de formació dels estudiants així com la projecció internacional de la UPF:

Càtedra Santander-UPF de Finances per fomentar la docència i la investigació sobre economia bancària i la difusió de coneixement en l'àmbit de les finances. Dirigida per Xavier Freixas, catedràtic d'Economia i Empresa de la UPF, es preveu que comenci la seva activitat al gener de 2016. Algunes de les seves accions ja previstes són: activitats conjuntes, fòrums i trobades internacionals.

Posada en marxa del programa 'Beca Global' Neix sota la premissa que cap estudiant no accedeixi a la universitat per motius econòmics. Aquesta iniciativa finança els estudis a la UPF d'alumnes amb talent i procedents de famílies amb pocs recursos (entre 5 i 10 per curs per al període 2016-2018).

• Es crearan dos nous graus de tres anys, 'Global Studies' i 'Bioinformàtica', de cara al curs 2016-2017, com a mesura d'aproximació al marc europeu. Orientats a la captació d'estudiants internacionals, es posaran en marxa el curs 2016-2017contribuiran a la projecció internacional de la UPF i permetran estructurar noves vies de finançament.

Impuls a l'emprenedoria universitària i a la projecció internacional

La start-up de la Universitat UPF Ventures ha comptat amb la col·laboració del banc en la seva posada en marxa. La seva missió és doble: reforçar la transferència de coneixement i identificar reptes d'innovació en el teixit industrial i empresarial per donar-los resposta des de la universitat.

Dins el marc de l'acord, la UPF participarà en el programa 'YUZZ. Jóvenes con ideas', una iniciativa de CISE (Centre Internacional Santander Emprenedoria) que compta amb el patrocini del banc i que promou l'esperit emprenedor en joves talents. Es posarà a disposició dels joves emprenedors una aula de formació per a 25-30 persones i un coordinador.

Finalment, la institució acollirà -els dies 6 i 7 d'abril de l'any que ve- la cimera internacional de joves universitats menors de 50 anys: Young Universities Summit 2016, organitzada per Times Higher Education (THE), i que compta amb el patrocini principal del Banco Santander. La trobada compta amb un programa orientat als reptes que han d'afrontar les universitats i reunirà els seus líders institucionals i acadèmics.

La UPF i el Santander, 15 anys de col·laboració

A través de Santander Universidades, el banc dóna suport des de l'any 2000 a la UPF en iniciatives com la posada en marxa de l'Escola d'Estiu UCLA-UPF Global Cities Summer Programme; el programa Distiguished Visiting Professors per atraure acadèmics i investigadors de prestigi internacional; les beques de mobilitat Aurora Bertrana; la participació en les Beques Santander de Pràctiques en Pimes o l'emissió del primer Carnet Universitari Intel·ligent que ofereix certificació digital per a tots els col·lectius de la UPF.

Banco Santander, a través de Santander Universidades, és l'entitat financera que més inverteix en educació al món (Informe Varkey / UNESCO-Fortune 500), manté 1.200 acords de col·laboració amb universitats i institucions acadèmiques de tot el món.