Vés enrere Avui finalitza la sisena edició de l'escola d'estiu BCBT: Barcelona, Cognició, Cervell i Tecnologia

Una activitat docent co-organitzada pel grup de recerca SPECS, dirigit per Paul Verschure al DTIC, s’ha celebrat del 2 al 13 de setembre,  al campus del Poblenou de la UPF.
12.09.2013

bCBTlogoAvui finalitza la sisena edició de l'escola d'estiu BCBT (Barcelona, Cognition, Brain and Technology), organitzada pel grup  SPECS del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), grup de recerca que dirigeix Paul Verschure, investigador ICREA i director del  Centre Específic de Recerca de Neuro-Robòtica i Sistemes Autònoms (N-RAS) a la UPF. S'ha celebrat del 2 al 13 de setembre, al campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra.

A més de Paul Verschure, altres membres que han presidit el comitè organitzador d'aquesta edició del BCBT 2013 han estat:   Anna Mura membre del grup SPEC,  Giovanni Pezullo de l'Institut de Ciències Cognitives  de Roma (Itàlia) i  Tony Prescott de la Universitat de Sheffield (Regne Unit).

bCBT2013image1Aquesta edició, com les anteriors, ha comptat amb una destacada participació d'estudiants i ponents, provinents de diferents països europeus, com ara Alemanya, Anglaterra, Espanya, Itàlia, ​​Polònia, i també participants provinents dels EUA i d'Amèrica Llatina.

Han estat dues setmanes intenses, amb un programa de docència als matins i d'accions tutorials de desenvolupament de projectes per la tarda. En el decurs de la primera setmana,  l'escola ha abordat la complexitat dels sistemes biològics a petita i a gran escala, i al llarg de la segona setmana s'han tractat les arquitectures biològicament limitades i la seva possible adaptació a sistemes robòtics.

L'escola s'ha dirigit especialment a estudiants i investigadors involucrats en la recerca sobre la interfase cervell-tecnologia: convergència bio-TIC, cervell inspirat en les TIC, sistemes cognitius i robòtica, així com projectes que contemplen la simbiosi home-màquina.

bCBT Bill HanssonEls participants a l'escola d'estiu BCBT han tingut l'oportunitat de conèixer projectes innovadors que es realitzen amb tecnologies d'última generació que l'escola posa a disposició dels participants. Els resultats de cada projecte s'estan presentant aquests darrers dies i està previst atorgar un premi al millor d'ells.

L'escola BCBT s'articula en una sèrie d'activitats de difusió que afavoreixen la interacció activa entre grups d'experts a nivell internacional, l'avenç de la ciència i el desenvolupament i la formació.

BCBT, compta amb el suport del 7è Programa Marc de la Comissió Europea,  acció de coordinació en Tecnologies Futures i Emergents; forma part de la Xarxa de Ciència i Neurotecnologia Biomimètica  i compta igualment amb el suport adicional dels projectes europeus Global Leaders del 7è. Programa Marc.