Vés enrere Estudiants de grau de la UPF investiguen com prevenir el càncer de còlon

Estudiants de grau de la UPF investiguen com prevenir el càncer de còlon

El projecte, sorgit arran de l'anunci de la OMS alertant dels riscos de menjar carn processada, es presentarà a un concurs llançat per la fundació International Genetically Engineered Machine (iGEM), la resolució del qual tindrà lloc el proper mes d’octubre a la Giant Jamboree de Boston.
03.02.2016

Polybiome és un projecte científic format per estudiants del grau en Enginyeria Biomèdica de la Universitat Pompeu Fabra amb l’objectiu de reduir les probabilitats de patir càncer de còlon mitjançant l’ús de microorganismes que degradin les molècules nocives provinents de la dieta, sobretot de la carn. Aquesta iniciativa compta amb el recolzament dels departaments de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) i de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC), ambdós de la UPF, i del Centre de Regulació Genòmica (CRG).

Els microorganismes en qüestió, que haurien estat prèviament modificats mitjançant enginyeria genètica, serien consumits en forma de càpsula i de manera totalment segura, ja que tots ells poden trobar-se a molts formatges i iogurts presents en el mercat. Així mateix, aquests microorganismes portarien a terme la degradació de les substàncies nocives mitjançant processos intrínsecs en ells abans de la modificació genètica.

iGEM Foundation

Polybiome neix com a conseqüència del recent anunci de la Organització Mundial de la Salut (OMS) en el qual alertaven que el consum de carn processada, així com de carn vermella en quantitats abundants, augmenten el risc de patir càncer de còlon. L’equip presentarà aquest ambiciós projecte al concurs de biologia sintètica Giant Jamboree, organitzat anualment per la fundació International Genetically Engineered Machine (iGEM) a Boston, Massachussets. Amb el nom d’iGEM Barcelona, el grup d’estudiants representarà per primer cop a la Universitat Pompeu Fabra en aquesta competició d’àmbit internacional.

La fundació iGEM busca fomentar valors tan importants com l’esperit emprenedor entre els participants, que és en molts casos el començament de grans projectes de futur. La visibilitat dels seus concursos ha anat en augment des del 2004, quan va tenir lloc la primera competició que va comptar amb la participació de tan sols 5 equips, fins a l’any passat, quan, segons dades oficials, es van registrar 280 equips, sumant un total de més de 5.000 persones.