Vés enrere El campus del Poblenou de la UPF acull el dissabte el torneig infantil de robòtica i innovació tecnològica FIRST® LEGO® League

Més de 300 nens i nenes participaran en la fase classificatòria del torneig FIRST® LEGO® League que se celebrarà aquest dissabte en aquest campus de la UPF. El torneig forma part del major programa internacional per al foment de les vocacions científiques i tecnològiques entre els joves. En l'àmbit estatal, organitza el torneig l'Associació Ingeniera Soy, en col·laboració amb diverses universitats, com la UPF, i altres centres tecnològics. Enguany, es planteja als participants el repte de buscar solucions tecnològiques per a millorar la gestió de l'energia.

16.02.2023

El campus del Poblenou de la UPF acollirà dissabte que vinent, 18 de febrer, una nova edició del Torneig Classificatori FIRST® LEGO® League a Barcelona. FIRST® LEGO® és el major programa internacional per  fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els joves a partir de diferents experiències d'aprenentatge.

En aquest campus de la UPF a Barcelona, participaran en aquesta fase del torneig més de 300 nens i nenes i adolescents de 10 a 16 anys, distribuïts en 29 equips, al llarg del matí del dissabte. Juntament amb els seus acompanyants, entre ells familiars i entrenadors dels equips, i el personal de l'organització, l'esdeveniment del dissabte aplegarà més de 500 persones.

Per fomentar que els nens i nenes adquireixin coneixements de ciència, tecnologia, enginyeria i matemàtiques (les denominades competències STEM), aquest programa internacional desenvolupa anualment el torneig FIRST® LEGO® League. L'Associació Ingeniera Soy s'encarrega impulsar i organitzar FIRST® LEGO® League a Espanya des de 2020, amb la col·laboració de nombroses universitats, entre elles la UPF; parcs tecnològics i entitats de promoció de la innovació. A més, la iniciativa és possible gràcies a la col·laboració de les empreses i entitats patrocinadores.

Enguany, se celebra la 17a edició de FIRST® LEGO® League a Espanya, que compta amb 32 esdeveniments classificatoris, amb un total de 10.000 participants. El torneig compta també amb la col·laboració d'un equip de voluntariat de 900 persones a tota Espanya. En el cas del torneig classificatori del dissabte al campus del Poblenou de la UPF, es comptarà en la col·laboració de 35 voluntaris i voluntàries, vinculats al Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la Universitat.

En aquesta edició, els participants s'enfronten al repte de dissenyar robots o projectes innovadors per a millorar la gestió de l'energia

FIRST® LEGO® League planteja cada temporada als joves un repte per a resoldre problemes del món real a partir de les oportunitats que ofereix la ciència i la tecnologia. Aquesta temporada 2022/23, el denominat Desafiament SUPER SUPER POWEREDTM convida els equips participants a dissenyar solucions tecnològiques per als reptes que planteja l'energia i el seu cicle de generació, distribució, emmagatzematge, i consum. A partir del desafiament anual, el programa educatiu promou les dues àrees de treball següents: el Projecte d'Innovació i el Disseny d'un Robot. Tot això s'ha de fer tenint en compte els Valors Fonamentals FIRST, com el treball en equip, el respecte als altres i la competició cordial. Abans del torneig, els equips han treballar en els seus projectes durant diversos mesos en els seus centres educatius o acadèmies especialitzades.

Els equips millor valorats en els esdeveniments classificatoris com els del proper cap de setmana arribaran a la Gran Final FIRST® LEGO® League España, que enguany es preveu celebrar a finals de març. Els projectes seleccionats en la final estatal viatjaran a diferents ciutats del món per participar als Tornejos Internacionals FIRST® LEGO® League.

Més de 680.000 joves involucrats a FIRST® LEGO® League arreu del món

Amb iniciatives com el torneig FIRST® LLEC®, aquest programa vol fomentar entre les persones joves competències clau per fomentar una economia competitiva que respongui a reptes reals de la societat, basada en el coneixement, respectuosa amb el medi ambient i socialment inclusiva. Més de 680.000 joves de 100 països del món estan vinculats a aquest programa.

04. Educació de qualitat
11. Ciutats i comunitats sostenibles