Vés enrere Neurocientífics col·laboren amb les escoles durant la Setmana Internacional del Cervell 2015

Se celebra del 16 al 22 de març i hi participen els investigadors Fernando Giráldez i Andrés Ozaita, del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut, i també Anna Mura, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions.
11.03.2015

La Setmana Mundial del Cervell cada any ofereix als centres educatius de Barcelona l'oportunitat de conèixer de la mà dels científics les línies d'investigació sobre el funcionament del cervell que s'estan desenvolupant en els centres de recerca. L'Institut d'Educació de l'Ajuntament de Barcelona organitza un programa d'activitats per a alumnes de 8 a 18 anys que consisteix en un conjunt de xerrades i tallers als laboratoris per tal que l'alumnat pugui saber com funcionen les neurones, veure les imatges del cervell amb les noves tecnologies, aprendre els símptomes i les causes dels trastorns mentals més comuns, etc.

brain-20424_640Diversos neurocientífics de la Universitat Pompeu Fabra, del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS), i del Departament de Ciències de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions, s'han unit a aquesta iniciativa de l'Ajuntament de Barcelona i han preparat un seguit d'activitats, enguany adreçades específicament a estudiants d'ESO i Batxillerat.

Fernando Giráldez, cap del grup de recerca en  Biologia del Desenvolupament del CEXS, proposa " Els cinc sentits: Neurociències, art i filosofia", una xerrada que oferirà a 35 alumnes de batxillerat, el 16 de març a les 10.00 hores, a l'Institut Pau Claris de Ciutat Vella (Barcelona).

També farà una xerrada el 19 de març, a les 15.30 hores, a 17 estudiants de batxillerat de l'Escola l'Horitzó de Sarria-Sant Gervasi (Barcelona) i, finalment, a 26 alumnes més de l'Institut Maragall de l'Eixample de Barcelona.

Andrés Ozaita, investigador del Laboratori de Neurofarmacologia del CEXS, parlarà sobre " Què podem aprendre dels animals de laboratori en neurobiologia?", el 16 de març, a les 10.00 hores, a 28 alumnes de segon cicle de l'ESO de l'Escola Pia de Sarrià-Calasanç de Barcelona.

D'altra banda, Anna Mura, investigadora del Grup de Recerca en Sistemes Sintètics Perceptius, Emotius i Cognitius (SPECS) del  DTIC, obrirà els laboratoris que el grup té en el campus del Poblenou a una trentena d'estudiants de segon cicle d'ESO de l'Institut Consell de Cent, per presentar l'activitat" Entenent el cervell mitjançant robots, models computacionals i instal·lacions interactives", el 20 de març, a les 10.30 hores.

En la programació global de l'activitat hi participa la professora Mara Dierssen, neurocientífica del Centre de Regulació Genòmica, centre adscrit i participat de la UPF.

La Setmana Mundial del Cervell ( Brain Awareness Week BAW ) és una campanya mundial que té per objectiu augmentar la consciència pública sobre els avenços i beneficis de la investigació del cervell. És una iniciativa de la fundació DANA, amb seu a Nova York, que uneix els esforços d'universitats, hospitals, grups de defensa dels pacients, associacions professionals, agències governamentals, organitzacions de serveis i altres associacions.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Àmplia participació de la UPF en diverses activitats de la Setmana Mundial del Cervell