Vés enrere L'iCub va ser una de les estrelles de la "Festa de la Ciència i la Tecnologia"

L'iCub va ser una de les estrelles de la "Festa de la Ciència i la Tecnologia"

El robot humanoide del grup de recerca SPECS va mostrar les seves habilitats musicals a la trobada que va tenir lloc al parc de la Ciutadella el passat cap de setmana.
19.06.2013

L'iCub tocant la "Reactable"Els dies 15 i 16 de juny, el parc de la Ciutadella de Barcelona va acollir la sisena edició de la " Festa de la Ciència i la Tecnologia", organitzada per l'Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Ciència i l'Institut de Cultura de Barcelona, per acostar els descobriments i l'experimentació científica als ciutadans.

Els visitants van poder experimentar, de la mà dels seus protagonistes i en diferents instal·lacions, la recerca i la innovació d'excel·lència que es fa a Catalunya.

S'hi van organitzar un centenar d'activitats per a totes les edats: tallers, itineraris d'experimentació, gimcanes científiques o demostracions d'àmbits temàtics com la salut, les ciutats intel·ligents, l'alimentació o la robòtica.

El grup de recerca SPECS, del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions de la UPF, va participar a la Festa amb l'iCub, un robot de petites dimensions amb característiques humanes que pot realitzar tasques relacionades amb l'atenció visual, la interpretació musical, l'exercici físic o la destresa manual.

La instal·lació que SPECS va presentar tenia com a objectiu mostrar la interacció entre robots i humans en un context social com el joc. En concret, el joc presentat va ser col·laboratiu, ja que l'iCub interactuava amb l'instrument musical "Reactable", un sistema d'interfície tangible de taula, alhora que també interactuava amb algun humà per crear música junts com si fos un DJ.

Durant aquests dos dies de contacte directe amb el públic de la Fira, l'iCub també va realitzar una sèrie de moviments de ball mentre escoltava música. Aquest exercici de ball mostra la capacitat emocional del robot iCub i, a més, mostra una gamma completa de les seves capacitats motores.

En aquest vídeo es pot veure un resum de la participació de l'iCub a la "Festa de la Ciència i la Tecnologia 2013".