Vés enrere Woody Allen serà investit doctor honoris causa per la UPF

Woody Allen serà investit doctor honoris causa per la UPF

29.05.2008

Woody AllenA proposta del rector Josep Joan Moreso, el Consell de Govern de la Universitat Pompeu Fabra ha aprovat avui concedir el títol de doctor honoris causa per la UPF a Woody Allen per "haver aportat una mirada original i personal sobre el món de la qual tots ens beneficiem, i en reconeixement al conjunt del seu cinema, que representa un pont entre dues cultures i dues tradicions cinematogràfiques: la nord-americana i l'europea".

L'acord del Consell de Govern pel qual es concedeix el doctorat honoris causa al reconegut director de cinema nord-americà també destaca que Allen "és una de una de les figures cabdals no només del cinema, sinó de la cultura contemporània en el seu conjunt".

Des de la seva creació l'any 1990, la UPF únicament ha investit dos doctors honoris causa: l'arquebisbe sud-africà Desmond Tutu (2000) i l'historiador i humanista Miquel Batllori (2002), aquest segon conjuntament per onze universitats de l'àmbit català.

Panoràmica de l'auditori del campus de la CiutadellaLa cerimònia d'investidura de Woody Allen tindrà lloc el proper dijous 14 de juny, a la tarda, a l'auditori del campus de la Ciutadella de la UPF (a la imatge). El padrí de Woody Allen serà Domènec Font, degà dels Estudis de Comunicació Audiovisual, i l'elogi del doctorand anirà a càrrec d' Antonio Monegal, professor del Departament d'Humanitats.

Un cop investit doctor honoris causa, Woody Allen pronunciarà el seu discurs d'acceptació. L'acte es podrà seguir en directe per Internet a través de la web de la UPF.

Woody Allen, un clàssic del cinema contemporani

Nascut l'1 de desembre de 1935 al barri de Brooklyn, a Nova York (Estats Units) amb el nom d'Allan Stewart Konigsberg, Woody Allen és considerat per la crítica internacional i pel públic d'arreu del món com un dels més importants directors i guionistes cinematogràfics contemporanis. La seva prolífica obra, personal i singular, és fruit del seu enginy com a guionista i del seu talent com a director i s'expressa en les prop de quaranta pel·lícules que ha realitzat fins al moment, algunes de les quals ja es consideren clàssics del cinema, que l'han consagrat com una figura clau i respectada dels darrers trenta anys de la història del setè art.

Guanyador de dos Òscar -millor director per Annie Hall (1977) i millor guió original per Hannah y sus hermanas (1986)-, ha estat nominat en una vintena d'ocasions a aquests premis com a director i guionista, i en una ocasió com a actor. També ha estat mereixedor del Globus d'Or al millor guió, per La rosa púrpura de El Cairo (1985), del Premi Donostia 2005 del Festival Internacional de Cinema de Sant Sebastià, i del Premi Goya a la millor pel·lícula europea 2005 per Match Point. Destacar que l'any 2002 va rebre el premi Príncep d'Astúries de les Arts.

Tota la seva obra manté un estil propi i una exemplar independència que l'han consagrat com a un dels grans creadors cinematogràfics mundials. El seu agut sentit crític i la seva fina ironia li han permès desenvolupar un llenguatge artístic que ha contribuït a popularitzar el cinema i que ha estat aclamat pel públic, molt especialment l'europeu. Woody Allen ha triat Barcelona com a un dels escenaris de la seva nova pel·lícula i té previst començar el seu rodatge el proper mes de juliol.