Vés enrere Set investigadors més han aconseguit un ajut Marie Curie de la Unió Europea

Set investigadors més han aconseguit un ajut Marie Curie de la Unió Europea

Dins el programa Persones del 7è PM, aquesta és una modalitat d'ajuts que impulsa la recerca de joves amb talent i altament qualificats de tot el món. El DTIC ha aconseguit cinc ajuts en aquesta convocatòria.
20.02.2013

mariecurieA la UPF, set nous ajuts Marie Curie s'han confirmat corresponents a la convocatòria del 2012, dins el programa  Persones del 7è PM. Amb aquests són ja quinze els investigadors Marie Curie aconseguits per la UPF, dels quals deu han estat el 2012.

Això significa un incremernt notable en l'obtenció d'aquestes beques competitives i d'alt nivell d'excel·lència en què cal destacar el gran èxit per al DTIC amb cinc investigadors que desenvoluparan els seus projectes durant els propers tres anys. Els altres dos ajuts aconseguits són un per al  Departament de Comunicació i un altre pee al de Ciències Polítiques i Socials.

És aquesta una modalitat d'ajuts europeus que impulsa la recerca de joves amb talent i altament qualificats de tot el món, la qual cosa confirma l'alta qualitat dels projectes que es duen a terme a la UPF que correlaciona amb la bona posició que la Universitat assoleix, any rere any, en els rànquings internacionals de més prestigi d'institucions acadèmiques.

mariecurie1Èxit per al DTIC amb cinc projectes concedits

Esteban Maestre, investigador del DTIC els propers tres anys desenvoluparà MUSMAP (Auditory-motor patterning of music performance via multi-modal analysis of playing technique), dins el grup de recerca en Tecnologia Musical (MTG) i durant dos anys es traslladarà a la Universitat McGill al Canadà.

Partint de la seva experiència computacional en el control automatitzat dels instruments musicals virtuals proposa un projecte interdisciplinari multimodal sobre el processament dels senyals i en neurociència sobre les funcions cerebrals en la interacció auditivo-motora.

Waldo Nogueira treballarà al DTIC durant dos anys en el projecte MuSiProCI (Signal Processing for the Improvement of Music Perception in Cochlear Implant Users) també en el MTG.

Amb l'objectiu de millorar la percepció musical de les persones usuàries d'implants coclears, a través de l'estudi del rendiment de processament del senyal i el so, el projecte farà una avaluació dels nous algoritmes i procediments en col·laboració amb hospitals i associacions d'usuaris.

Adrià Tauste durà a terme els propers tres anys al Centre de Cognició i Cervell (CBC) del DTIC, el projecte NEUCOD (Information-theoretic approach to infer encoding patterns in a decision making processes).

La qüestió de com els estímuls i accions estan codificats en els senyals neuronals del cervell és el nucli central de la recerca en neurociències. Aquest projecte aportarà elements clau per entendre el processament de la informació en un procés de presa de decisions i també en alguns dels trastorns del cervell. Un  projecte que té múltiples aplicacions i que transcorre entre la teoria de la informació i la neurociència computacional

mariecurie2Gorka Zamora treballarà el projecte INTERACTION (Investigation of the interaction between external stimulation and ongoing brain activity in cortical networks: analysis, modeling and empirical corroboration) també al Centre de Cognició i Cervell (CBC) del DTIC.

L'estudi de la connectivitat cerebral és un subàmbit molt important i productiu de la neurociència, que seguirà creixent en els propers anys. Es presenta un projecte interdisciplinari que té com a objectiu principal establir els fonaments per als futurs avenços en l'estudi dels efectes de l'estimulació externa en models de xarxes corticals.

Begoña Díaz durà a terme, en el grup de recerca en Adquisició i Procesament del Llenguatge (SAP) al DTIC , el projecte BILBRAIN (Brain functional and anatomical correlates of variability in the degree of success in the learning of the L2 phoneme).

Una de les majors dificultats per als estudiants d'una segona llengua és produir les paraules precises i percebre els sons de la parla adequadament. Aquest estudi té com a objectiu investigar els correlats cerebrals funcionals i anatòmics de la variabilitat lingüística i el grau d'èxit en l'aprenentatge dels fonemes d'una segona llengua.

Altres projectes amb finançament europeu

Pel que fa al Departament de Comunicació de la UPF, la investigadora Emma Rodero, es desplaçarà dos anys a la Universitat d'Indiana (EUA) per dur a terme el projecte PROSOCOGNITION (Prosodic strategies to improve the attention and recall of a listener exposed to an auditory stimulus).

I pel que fa al Departament de Ciències Polítiques i Socials de la UPF, es durà a terme el projecte "A local turn in migrant integration policies? Local citizenship and integration policy approaches in the context of multi-level governance in Europe", a càrrec Dirk Gebhardt, investigador que s'incorporarà en breu al grup de Recerca Interdisciplinari en Immigració (GRITIM-UPF).

Altres e-notícies relacionades:

Tres nous Marie Curie s'han incorporat a la UPF en la convocatòria del 2012