Vés enrere Santiago Niño Becerra va impartir la lliçó inaugural del Grau en Medicina

Santiago Niño Becerra va impartir la lliçó inaugural del Grau en Medicina

Economista i catedràtic de la Universitat Ramon Llull,  va impartir la conferència "1950-2025: d'un model de creixement en l'abundància a un altre de creixement en la escassetat", en què va parlar de la sanitat com un bé de demanda massiva que en el futur exigirà de l'usuari una major responsabilitat.
02.10.2014

Ahir, 2 d'octubre, a les 12:00 hores, a la sala Josep Marull de l'Hospital del Mar, va tenir lloc la inauguració del curs acadèmic 2014-2015 del Grau en Medicina que ofereixen conjuntament les universitats Pompeu Fabra i Autònoma de Barcelona,  al campus Universitari Mar.

niñobecerraA l'acte va estar presidit per Joaquim Gea Giral, degà de la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF i president del Consell Docent d'aquests estudis, conjuntament amb Manuel Armengol Carrasco, degà de la Facultat de Medicina de la UAB.

La lliçó inaugural va anar a càrrec del professor  Santiago Niño Becerra, economista i catedràtic de la Universitat Ramon Llull,  que va impartir la conferència: " 1950-2025: d'un model de creixement en l'abundància a un altre de creixement en la escassetat".

El model sanitari del futur exigirà de l'usuari més responsabilitat

Niño Becerra va basar la seva xerrada en l'evolució del model econòmic en la nostra societat des del 1950. Segons va afirmar:  "el model econòmic que havíem conegut fins ara era el de l'abundància, ara anem cap un nou model que es basa en l'escassetat, en un nombre de recursos limitat" i ha afegit, en aquest nou paradigma  "allò que serà important serà allò que esdevindrà necessari".

Aquesta perspectiva contempla la sanitat com un bé de demanda massiva en què a l'usuari se li exigirà més responsabilitat i implicació en la seva salut (hàbits saludables, per exemple);  i, d'altra banda, el sistema sanitari excercirà més control i més planificació de la salut pública. " Hi haurà de tot però no per a tots", va pronosticar el ponent.

Un projecte pioner de col·laboració interuniversitària

Al campus Universitari Mar s'imparteixen diversos estudis. A la Facultat de Ciències de la Salut i de la Vida de la UPF hi ha els graus en Enginyeria Biomèdica, Biologia Humana i Medicina (aquest darrer, conjuntament amb la UAB); la Facultat de Medicina de la UAB, imparteix Medicina i Fisioteràpia, i l'Escola Superior d'Infermeria del Mar (ESIM),  el grau en Infermeria. Aquest projecte docent comú ha permès un important impuls per a la qualitat en la docència i la recerca a Catalunya.

Durant el curs passat 2013-2014, l'edifici va acollir un total de 1.449 estudiants, repartits entre les tres institucions: la UPF hi té 672 estudiants de grau, dels quals 344 corresponen al grau en Medicina (UPF-UAB), 231 al de Biologia Humana i 97 al d'Enginyeria Biomèdica. Pel que fa a la UAB, a banda dels estudiants del grau conjunt en Medicina, en té 186 del grau en Fisioteràpia i 7 de la llicenciatura en Medicina. Quant a l'ESIM, 309 estudiants hi cursen el grau en Infermeria.