Vés enrere Ricardo Robles, investit doctor honoris causa per la Universitat Catòlica Los Ángeles de Chimbote de Perú

El professor de l'àrea de Dret Penal de la UPF va ser reconegut el passat 1 de setembre per la seva àmplia trajectòria com a docent universitari i la seva extensa producció científica en el seu àmbit de coneixement.
06.09.2015

Ricardo Robles (dreta), acompanyat per Julio B. Domínguez Granda. FOTO: ULADECHRicardo Robles, professor titular de Dret Penal del Departament de Dret de la UPF, va ser investit el passat 1 de setembre doctor honoris causa per la Universidad Católica Los Ángeles de Chimbote (ULADECH) de Perú, en reconeixement a la seva àmplia trajectòria com a docent universitari i la seva extensa producció científica en el camp del Dret Penal.

Julio B. Domínguez Granda, rector de la ULADECH, va ser l'encarregat d'atorgar-li la distinció honorífica, en un acte públic celebrat en el Centre de Convencions de la institució, una de les universitats privades més importants del Perú, que compta amb 30 filials a tot el país i un excel·lent nivell d'internacionalització.

La cerimònia d'investidura va precedir la II Jornada Internacional de Dret Penal "Problemas actuales de imputación en los delitos contra la administración pública", que va incloure la participació de Ricardo Robles, amb la ponència " La participación del extraneus en delitos cometidos por funcionarios públicos".

Expert en la teoria jurídica del delicte

Ricardo Robles Planas és investigador del Grup de Recerca en Dret Penal Econòmico-Empresarial del Departament de Dret. Les seves principals línies de recerca són la teoria jurídica del delicte, els fonaments del Dret Penal i l'estudi i l'anàlisi de les categories bàsiques de la idea de responsabilitat.

S'ha interessat especialment per l'autoria i la participació en el delicte, i els conceptes d'imputació objectiva, d'omissió i el d'estat de necessitat o de causes de justificació en un sentit ampli.

A banda d'impartir docència en els diferents graus de la Facultat de Dret, és professor del màster interuniversitari en Dret Penal i Ciències Penals, impartit conjuntament per la UB i la UPF.