Vés enrere Ricard Robles, investit doctor honoris causa per la Universitat San Pedro del Perú

El professor del Departament de Dret de la UPF va rebre aquesta distinció en reconeixement a les seves valuoses contribucions en l'àmbit del dret penal i a la seva destacada trajectòria personal i professional.
15.11.2016

Ricard Robles Planas, professor titular i catedràtic acreditat de Dret penal del Departament de Dret de la UPF, va ser investit el passat divendres 11 de novembre doctor honoris causa per la Universitat San Pedro (Chimbote, Perú).

La resolució del rector José María Huamán Ruiz per la qual se li concedeix el grau de doctor honoris causa, el motiva "en mèrit a les seves valuoses i fonamentals contribucions a la teoria del delicte i a la teoria de la imputació jurídic penal en l'àmbit de l'empresa i la seva reconeguda i impecable trajectòria personal, professional i honradesa científica".

La laudatio va ser a càrrec de Percy García Cavero, professor ordinari principal de Dret penal de la Universitat de Piura (Perú).

L'acte d'investidura va tenir lloc en el marc del VII Congrés Internacional de Dret penal i Filosofia del Dret organitzat per la Universitat de Sant Pedro, que va girar al voltant de la responsabilitat penal en l'empresa i els programes de compliment. En aquest congrés Ricard Robles va dictar la seva lectio doctoralis sobre "Els principis d'imputació en l'empresa".

Aquest és el segon doctorat honoris causa que rep el professor Robles: l'anterior li va ser concedit per la Universitat Catòlica de Los Angeles (Perú) el setembre de l'any 2015.

Expert en la teoria jurídica del delicte

Ricard Robles Planas, doctor en Dret per la UPF (2001), ha estat professor visitant a la Universitat de Halle (Alemanya). És membre del comitè científic de la revista de Dret penal més antiga del món (Goltdammer's Archiv für Strafrecht) i d'altres revistes i editorials de prestigi.

És autor de diverses monografies, com ara La participación en el delito: fundamento y límites (2003); Desvalorar e imputar (2004); Garantes y cómplices (2007); La responsabilidad en los delitos especiales (2013); Estudios de dogmática jurídico-penal (2014), i també n'ha editat d'altres.

Ha signat una cinquantena d'articles científics publicats en revistes de referència en Dret penal i una quarantena de capítols de llibre, i molts dels seus treballs han estat traduïts a l'alemany i al portuguès.

Ha estat estat membre de nombrosos projectes d'investigació finançats per institucions públiques i privades i en l'actualitat és investigador principal del projecte "La translación de la teoría del delicto al dret penal económico y de la empresa", subvencionat pel Ministeri d'Economia i Competitivitat.