Vés enrere Quèquicom guanya el Premi Ciencia en Acción de divulgació 2010

Quèquicom guanya el Premi Ciencia en Acción de divulgació 2010

Un programa de Televisió de Catalunya que dirigeix des del 2005 Jaume Vilalta, professor dels Estudis de Periodisme del Departament de Comunicació de la UPF.
05.10.2010

El Consell Superior d'Investigacions Científiques, la Societat Espanyola de Física, la de Geologia i la Universidad Nacional de Educación a Distancia (UNED), han atorgat a Quèquicom el premi de Divulgació Científica 2010 pel conjunt dels seus programes. Un programa de Televisió de Catalunya que des del 2005 dirigeix Jaume Vilalta, professor de Periodisme Audiovisual als Estudis de Periodisme del Departament de Comunicació de la UPF.

El jurat, presidit per la professora Rosa M. Ros Ferré, directora de Ciencia en Acción i docent de la Universitat Politècnica de Catalunya va destacar l'amenitat, la qualitat didàctica i el rigor que el programa ha sabut mantenir al llarg del temps, així com la seva capacitat de transmetre la importància de la ciència en la vida quotidiana. L'equip del programa ha destinat la dotació econòmica del premi a "La Marató" de TV3.

Ciencia en Acción premia iniciatives de divulgació de la ciència orientades al públic en general i d'utilitat didàctica. Hi participen entitats de tot l'Estat  a més de  Portugal i Amèrica Llatina. Aquest any s'han reunit a Santiago de Compostela centenars de professors i alumnes que han compartit experiències durant tres dies.

jaume_vilalta_webEl professor Jaume Vilalta, a més de quinze anys com a docent a les universitats Pompeu Fabra i Ramon Llull, té una consolidada experiència com a periodista i reporter en la realització i direcció de reportatges televisius.

Ha treballat per a Televisió de Catalunya, en programes informatius com ara Trenta Minuts, El Medi Ambient, De Vacances, i en altres programes de divulgació com ara Néixer és cosa de tres. També ha col·laborat amb Televisió Espanyola, Canal Plus, Canal Satélite Digital, Via Digital i Arte.

És autor de l'obra El Espíritu del Reportaje (2006) , llibre en què defineix, des de la seva pròpia experiència, els fets característics de tot bon reportatge televisiu i aprofundeix en les tècniques que el reporter ha de dominar.

Aquest treball va guanyar una menció al XVI Premi del Consell de l'Audiovisual de Catalunya aporta una categorització acadèmicament original innovadora dels reportatges televisius, alhora que ofereix una metodologia analítica que mostra el raonament que segueix un periodista per intuir, seleccionar, investigar, enregistrar i construir el guió d'un reportatge o documental.