Vés enrere Manipulació de la informació genètica: on són els límits?

Manipulació de la informació genètica: on són els límits?

Arcadi Navarro participa en el "Cafè Científic CRG: l'EGA, una biblioteca per a la medicina del futur?" que tindrà lloc demà dimarts, 15 de desembre, i que organitza el Centre de Regulació Genòmica.
14.12.2015

Desxifrar el genoma humà va suposar l'accés a una informació privilegiada i única de cadascú de nosaltres. Avui, molts projectes de recerca biomèdica utilitzen aquesta informació per avançar en el coneixement de les malalties. Barcelona acull l'Arxiu Europeu de Genomes i Fenomes (EGA) que comprèn un gran volum de dades genètiques provinents de projectes de recerca d'arreu i posa a disposició de la comunitat científica tota aquesta informació.

Compartir les dates genètiques entre grups de recerca permet estalviar recursos, tenir accés a un gran nombre de dades i avançar en la recerca. Però, qui ha de poder accedir-hi? Fins a quin punt podem parlar ja de medicina personalitzada? La legislació i la societat avancen al mateix ritme que la recerca? Estem realment preparats?

Cafè Científic CRG

Aquestes preguntes i d'altres que es proposin es debatran en el "Cafè Científic CRG: l'EGA, una biblioteca per a la medicina del futur?" Per enriquir el debat i comptar amb la visió d'experts en els aspectes ètics i científics de la gestió de dades genòmiques participaran:

• Arcadi Navarro, director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF i cap de l'equip EGA al Centre de Regulació Genòmica (CRG).
  • Itziar de Lecuona, professora de Sanitat Pública a la Universitat de Barcelona i investigadora de l'Observatori de Bioètica i Dret.

Quan?    Dimarts 15 de desembre de 2015 de 19.00 h a 20.30 h

On?  Sala "La Cuina" de l'Espai Bonnemaison (Sant Pere Més Baix, 7, 08003 Barcelona)

Activitat gratuïta - No cal inscriure's - Aforament limitat

Amb el suport de:  Institut de Cultura de l'Ajuntament de Barcelona,  Excel·lència Severo Ochoa

Sobre els cafès científics

Es tracta d'una activitat organitzada periòdicament pel Centre de Regulació Genòmica (CRG) que busca establir un diàleg obert amb la societat sobre temes d'actualitat relacionats amb la ciència i la recerca. El format és molt participatiu i fomenta el debat entre tots els assistents alhora que compta amb experts en la matèria que ajuden a conduir i a estructurar les idees o dubtes que vagin sortint a la llum.