Vés enrere La interpretació artística i el reconeixement es combinen en l'acte de celebració de les festes de Nadal

La tradicional cita nadalenca, que ha transcorregut aquest migdia al campus de la Ciutadella, ha inclòs les actuacions de l'Aula de Teatre, el Cor i l'Orquestra de Cambra i el lliurament de la Medalla de la UPF a cinc docents.
16.12.2014

La poesia, la música i el reconeixement institucional han estat l'eix del tradicional acte de celebració de les festes de Nadal a la UPF, que ha tingut lloc avui, 17 de desembre, al migdia, a l'auditori del campus de la Ciutadella, presidit pel rector Jaume Casals.

El Cor de la UPF en un moment de la seva actuació Pelegrí Viader, secretari general de la Universitat, ha donat la benvinguda als assistents i ha presentat el programa de l'acte, que ha inclòs les actuacions de les tres formacions de l'Aula d'Escena (l' Aula de Teatre, el Cor i l' Orquestra de Cambra) i el lliurament del premi del Concurs de Nadales i de les medalles de la UPF.

A la primera part de l'acte, membres de l'Aula de Teatre han interpretat diferents poemes dels Sonets de William Shakespeare, que s'han intercalat amb actuacions del Cor de la UPF, dirigit per Aída Vera: la nadala nord-americana "White Christmas", d'Irving Berling; la cançó humorística "Bon menú", de Karl Friedrich Zöller, i les peces "Gloria in Excelsis Deo", del Gloria RV 589 de Vivaldi, i "Hallelujah", d'El Messies HWV 56 de Händel (aquestes dues últimes, amb l'acompanyament al piano d' Akiko Nomoto) ha estat el repertori escollit.

Per cloure aquest apartat artístic, solistes de l'Orquestra de Cambra, acompanyats al fagot pel solista convidat Alfonso Fernández, han interpretat un extracte del "Concert per a fagot i cordes en mi menor RW 484", de Vivaldi.

Lliurament del premi del V concurs de Nadales i de les medalles de la UPF

La segona part l'acte, dedicada als reconeixements, s'ha obert amb el lliurament del V Concurs de Nadales de la UPF (enguany s'hi han presentat 96 treballs, 66 més que en la convocatòria de l'any passat), la guanyadora del qual ha estat Adaia Puig Martínez, estudiant de quart curs del grau en Comunicació Audiovisual.

Nadala guanyadora del 5è. concurs de nadales de la UPF, obra d'Adaia Puig

D'esquerra a dreta: Jaume Casals, Pelegrí Viader, Estela Ocampo, Miquel Rodrigo, Antoni Luna i Xavier Ruiz CollantesA continuació, ha tingut lloc el lliurament de les medalles de la UPF, atorgades a docents que han deixat d'exercir un càrrec de responsabilitat en l'àmbit acadèmic durant el 2014, en agraïment a la seva tasca i especial dedicació.

Els professors que han recollit la Medalla de la UPF i el diploma acreditatiu de mans del rector, han estat els següents: Xavier Ruiz Collantes, degà de la Facultat de Comunicació (2011-2014); Antoni Luna, director del Departament d'Humanitats (2010-2014); Miquel Rodrigo, director del Departament de Comunicació (2008-2014);  Estela Ocampo, directora de l'Institut Universitari de Cultura (2008-2014), i finalment Mercè Lorente, directora de l'Institut Universitari de Lingüística Aplicada (2006-2013), que no ha pogut assistir a l'acte.

Després de pronunciar el parlament de clausura, centrat en la reforma organitzativa que està afrontant la Universitat, el rector Jaume Casals  ha desitjat unes bones festes a tots els assistents.

Extractes del parlament del rector:

Jaume Casals, rector de la UPF, en un moment de la seva intervenció"... Dimecres passat, el Consell de Govern va aprovar una reforma organitzativa de la Universitat que considero extraordinària. En diverses ocasions havia dit que, per a mi, es tractava d'una prova crucial que havia de superar. Que havia de superar jo, però en el punt en què aquest jo impremeditat i fortuït, però que ja porta un any i mig al rectorat, és un jo seriosament decidit a fer evolucionar la Universitat Pompeu Fabra cap a les cotes d'interès general que poden motivar-nos a tots els presents a gaudir de la vida quotidiana..."

"... Però deixeu-me congratular-me de la reacció cooperativa, sempre positiva, impagable, que el Carles Ramió, el Pelegrí Viader i jo hem obtingut de les sessions obertes amb professors, personal d'administració i serveis i estudiants de tots els àmbits científics de la nostra universitat que hem tingut durant aquestes últimes setmanes..."

"... Tothom m'ha ajudat i ningú s'ha mostrat egoïsta i poc cooperatiu. Ara bé, aquest procés d'explicació i debat del projecte de reforma més profund que mai hagi pogut enfocar cap universitat del nostre entorn, s'ha portat a casa nostra amb una mentalitat constructiva formidable ..."

"... Ara, tinc un desig passional de continuar presidint la Universitat Pompeu Fabra. Una organització que és capaç de reformar-se i de reconsiderar-se com ho ha fet durant els últims mesos, aquesta universitat té un valor incalculable i incomparable, un valor absolut ..."

"... Si ens interessen les universitats, arribarem molt lluny. I si les universitats interessen el nostre país, no podem fer res millor per ajudar-lo ..."

Galeria d'imatges de Flickr:

Visita la galeria a Flickr