Vés enrere La comunitat UPF celebra el Dia Internacional Contra la Violència de Gènere

La comunitat UPF celebra el Dia Internacional Contra la Violència de Gènere

El passat 25 de novembre, estudiants de l’assignatura “Organització d’Events” del grau en Publicitat i Relacions Públiques van organitzar un acte de sensibilització en contra de la violència de gènere.
26.11.2015

Estudiants organitzadors de l'activitatEl passat 25 de novembre, en commemoració al Dia Internacional Contra la Violència de Gènere, alumnes de l’assignatura “Organització d’Events” del grau en Publicitat i Relacions Públiques van organitzar una acte de sensibilització en contra de la violència de gènere al Campus de Poblenou.

Abans de l’activitat organitzada, a les 12.30 hores, l'Agent d'Igualtat de la UPF, Núria Riera, i la delegada del rector per a les polítiques d'igualtat de la UPF, Tània Verge, van llegir el manifest de la xarxa d'Unitats d'Igualtat de Gènere de les universitats espanyoles per a l'excel·lència universitària.

L’escrit remarcava que la violència de gènere pot aparèixer en qualsevol aspecte de la vida quotidiana i que, per aquest motiu, no hem de normalitzar aquesta situació de discriminació sexista. “Hem d'evitar que la violència de gènere aparegui en els mitjans de comunicació i en altres espais socials com a part de la rutina informativa, de manera que faci semblar innecessària l'alarma social que provoca aquesta forma delictiva.”

La comunitat universitària va demanar un canvi immediat, i que la Universitat té l’obligació d’estar a l’avantguarda de la defensa dels valors ètics i socials: “Amb aquest manifest volem reclamar que les institucions facin canvis normatius i que adoptin polítiques preventives i punitives contundents i reals dedicant-hi pressupost suficient. Aquestes institucions han de tenir un compromís contra la violència que pateixen les dones.”

Acte en contra d el aviolència de gènereDesprés, l’acte va continuar amb el joc que els estudiants de l’assignatura havien preparat per denunciar la violència de gènere. L’activitat pretenia posar fi, de manera metafòrica, a tota aquella negativitat que l’envolta. Els participants havien d’agafar unes teles amb les quals es van fer volar unes pilotes que simbolitzaven la violència. L’objectiu era fer-les desaparèixer pel forat del mig de la tela, per donar a entendre que una persona sola no pot fer front a la violència de gènere, sinó que és una acció que s’ha de realitzar col·lectivament.

A més de l’acte final, durant tota la setmana els estudiants que van organitzar l’activitat, van preparar altres accions relacionades amb la diada. Al campus del Poblenou, des del 19 de novembre i fins al 26, al passadís central de l'edifici Tallers, s’han col·locat plafons plens de post-it de color taronja i lila. En el primer, hi ha missatges que fan referència a les mostres de violència de gènere que trobem en el nostre dia a dia, mentre que el color lila representa frases motivadores i de reforç de l'autoestima de les dones.

L’objectiu principal de totes les accions dutes a terme durant aquesta setmana és crear un vincle entre els estudiants per ajudar a fer front a la violència de gènere, fins i tot quan apareix a la vida quotidiana d'una manera tan subtil que pot passar desapercebuda.

Video resum de l'acte del Dia Internacional contra la Violència de Gènere

Video de la campanya per al Dia Internacional contra la Violència de Gènere

Galeria de l'acte de commemoració

Created with flickr slideshow.