Vés enrere L'Escola Superior Politècnica mostrarà les possibilitats que les enginyeries obren als joves

Del 17 al 21 de març, l'ESUP estarà a l'espai Recerca en Acció del Saló de l'Ensenyament a l'estand Enginyeries TIC @ La Pompeu, amb els grups de recerca del DTIC per donar a conèixer les darreres novetats desenvolupades en tecnologies a la UPF.
15.03.2010

Del 17 al 21 de març, L'Escola Superior Politècnica (ESUP) de a UPF serà una de les entitats expositores dins de l'espai " Recerca en Acció" al recinte firal de Montjuïc del Saló de l'Ensenyament, un espai de ciència i tecnologia promogut per Talència, la nova institució de suport a la recerca a Catalunya.

saloesupA l'estand Enginyeries TIC @ La Pompeu de l'ESUP hi haurà demostracions i informació sobre els projectes més recents en què estan treballant diferents grups de recerca en l'àmbit de l'enginyeria, recerca interactiva que s'està desenvolupant en el si del Departament de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DTIC) de la UPF. Per exemple, tots els visitants tindran l'ocasió de jugar amb el billar virtual, un producte de la recerca interactiva desenvolupada pel Grup de Recerca en Tecnologies Multimèdia Cognitives (CMTECH) a la UPF. En el decurs del Saló,  a l'estand de l'ESUP hi seran presents les persones que estant duent a terme projectes innovadors,  creatius i emprenedors per a posar-los a disposició dels més joves.

Una única clau d'accés a Internet

Investigadors del grup Grup de Recerca en Tecnologies i Estratègies de les Telecomunicacions (NETS)  presenten el projecte Dial Your Identity (DYI), una innovadora aplicació de selecció i gestió d'identitats web que funciona des de la telefonia mòbil. Una novetat que permetrà que l'usuari pugui tenir tots els seus codis d'accés a diferents aplicacions web registrades al seu mòbil. Alhora d'accedir a una pàgina web, el navegador descarrega els credencials de l'usuari des del seu mòbil i realitza el login automàticament. Gràcies al DYI, a l'usuari no li caldrà ja memoritzar tots els seus codis d'entrada, només li caldrà confirmar des del mòbil el seu login personal i intransferible de manera segura i automàtica.

Un simulador de futbol desenvolupat per estudiants de la UPF

El Grup de Recerca en d'Intel·ligència Artificial (AI)  és un grup de recerca del DTIC que estudia models racionals de comportament, aprenentatge i percepció. En el marc del Saló els seus investigadors presenten un simulador de futbol que ha estat desenvolupat per estudiants de l'ESUP i que calcula  les millors estratègies de joc a temps real.

CISTIB2La medicina del futur a càrrec del CISTIB

El Grup de Recerca en Imatge Computacional i Tecnologies de Simulació en Biomedicina (CISTIB), un grup pioner a l'estat espanyol en recerca de noves tècniques d'anàlisi automàtica d'imatges mèdiques,  mostrarà com les seves tecnologies avançades són capaces d'oferir als metges un millor diagnòstic i un tractament personalitzat de determinades malalties cardiovasculars. Les tecnologies biomèdiques es configuren com una nova disciplina emergent i una nova opció professional.

La web 2.0 explora recursos educatius innovadors

El Grup de Recerca en Tecnologies Interactives (GTI), estudia com l'ús de les tecnologies de darrera generació esdevenen eines de suport als recursos educatius. Els seus investigadors mostraran com emprar els mòbils per a l'exploració dels espais físics, l'ús dels mapes interactius en l'aprenentatge, o els entorns web 2.0 com a eines pedagògiques interactives per a tots els col·lectius.

icub_hormiguerojpg La robòtica i els éssers vius en estreta col·laboració

El grup Grup de Recerca en Sistemes Sintètics Perceptius, Emotius i Cognitius (SPECS) mostrarà els vídeos realitzats per donar a conèixer els avenços que estan fent amb l'iCUB, un robot humanoide de darrera generació que ens ajuda a comprendre com és possible l'aprenentatge humà. I també robots desenvolupats per treballar en condicions difícils per als humans i dotats de sensors que han estat construïts a partir dels òrgans sensorials dels éssers vius.

Les enginyeries presents en les tecnologies musicals

MTG3El Grup de Recerca en Tecnologia Musical  (GTM), grup especialitzat en les tecnologies digitals relacionades amb el so i la música, presentaran a l'estand diverses demostracions de les aplicacions que han creat en l'àmbit del processament d'àudio relacionades amb la veu cantada: el kaleivoicecope,  així com també les aplicacions realitzades en l'àmbit de la descripció automàtica de peces musicals.

El GTM és el grup que va idear la Reactable, l'instrument musical electrònic col·laboratiu que ha estat l'instrument revelació i que ha obtingut nombrosos premis internacionals.

Els espais del Saló de l'Ensenyament es podrà visitar  de 10.00 a 19.00 hores (del dimecres, 17 al dissabte, 20 de març) i de 10.00 a 14.00 hores (el diumenge, 21 de març).

Altres e-notícies relacionades:

Tota l'oferta acadèmica de la UPF, al Saló de l'Ensenyament