Vés enrere L’associació d’estudiants Pompeufarra ja ha donat més de 70.000 euros al programa d’Ajuts a l’Estudi de la Comunitat UPF

La darrera donació, feta recentment, ha estat de 7.000 euros, corresponent als beneficis de les festes universitàries que ha organitzat l’associació durant el curs 2022-2023. Aquests diners serveixen per finançar el gruix del programa d’Ajuts a l’Estudi de la Comunitat UPF, al qual s’acullen estudiants amb necessitats econòmiques sobrevingudes.

28.07.2023

L’associació d’estudiants Pompeufarra va lliurar recentment a la Universitat un xec de 7.000 euros, corresponent als beneficis de les seves festes universitàries organitzades durant aquest curs 2022-2023. La donació, formalitzada mitjançant un contracte entre la UPF i l’associació, servirà per finançar el Programa UPF d’Ajuts a l’Estudi de la Comunitat.

Sergi Torner: “L'objectiu dels estudiants de l'associació Pompeufarra, a més de passar-ho bé, és crear comunitat, ajudar que l’estudiant tingui una experiència més enllà dels seus estudis, i això és molt important"

Sergi Torner, vicerector de Planificació Acadèmica i Estudiants, va recollir la donació en el decurs d’un acte simbòlic que va tenir lloc recentment al campus de la Ciutadella. Amb aquesta donació, que l’associació Pompeufarra lliura anualment des de l’any 2015 (només interrompuda el 2021, degut a la pandèmia), la suma total de diners recollits puja a 70.500 euros, amb xifres que en altres edicions han arribat a ser de 10.000 i 15.000 euros.

“L'objectiu dels estudiants de l'associació Pompeufarra, a més de passar-ho bé, és crear comunitat, ajudar que l’estudiant tingui una experiència més enllà dels seus estudis, i això és molt important. I una manera de crear comunitat és que els ingressos generats es dediquin a finançar beques per a estudiants que tenen necessitats econòmiques sobrevingudes, dins del programa d'ajuts a l'estudi de la Comunitat UPF”, explica Sergi Torner.

Un programa de beques finançat en bona part per la donació que fa la Pompeufarra

El programa d’Ajuts a l’Estudi de la Comunitat UPF, creat l’any 2013, s’adreça als estudiants dels centres integrats de la UPF matriculats en ensenyaments oficials de grau i de màster. El seu objectiu es cobrir el pagament dels preus públics de matrícula a aquells estudiants que, de manera puntual i fortuïta, es troben davant de dificultats econòmiques importants per poder assumir el cost total o parcial dels pagaments establerts per la UPF.

Aquests ajuts es financen íntegrament a través de donacions fetes per membres de la comunitat universitària: d’una banda, les aportacions voluntàries que fan els estudiants en el moment de formalitzar la matrícula i els treballadors a través de la seva nòmina, i de l’altra, amb aquesta donació de l’associació. “La Pompeufarra cobreix aproximadament 2/3 parts del cost total d’aquestes beques, que cada any solen tenir entre 20 i 30 sol·licituds”, afirma Sergi Torner.

L’associació Pompeufarra és una entitat sense ànim de lucre que des de l’any 1992 organitza festes i activitats adreçades a tota la comunitat universitària, amb l’objectiu de promoure la socialització i la cohesió. Aquest curs 2022-2023, a més de les festes universitàries habituals, va organitzar (conjuntament amb el Servei d’Atenció a la Comunitat Universitària, SACU) els tornejos de 3x3 de bàsquet mixt i de futbol cinc (categories masculina i femenina) i una esquiada.

10. reducció de les desigualtats