Vés enrere Jesús Silva és investit doctor honoris causa per la Universitat Austral

Jesús Silva és investit doctor honoris causa per la Universitat Austral

El catedràtic de Dret Penal de la UPF va rebre la màxima distinció acadèmica d'aquesta universitat argentina per ser un dels referents més rellevants de la ciència penal de parla hispana.

18.12.2012

Jesús Silva rep el birret de doctor honoris causa de mans de Marcelo Villar, rector de la Universitat Austral El professor del Departament de Dret de la UPF Jesús Silva va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Austral de Buenos Aires (Argentina) el passat 12 de desembre, en el decurs d'un acte solemne en què també va rebre la màxima distinció acadèmica Jesús Prieto Valtueña, catedrátic de Patologia General de la Facultat de Medicina de la Universitat de Navarra. Des de la seva fundació l'any 1991, la Universitat Austral només havia investit quatre doctors honoris causa.

El degà de la Facultat de Dret, Jorge Albertsen, va ser l'encarregat de llegir l'elogi del professor Silva, mentre que el seu padrí en la investidura va ser el professor Guillermo Yacobucci.

D'entre els mèrits que s'han tingut en compte per atorgar el doctorat honoris causa al professor Silva es va destacar que "se'l considera un dels referents més rellevants de la ciència penal de parla hispana. La seva important obra, tant de Dogmàtica penal com de Política criminal, és de lectura ineludible per tot aquell que es dediqui a l'estudi del dret penal en l'actualitat".

Jesús Silva Sánchez, doctor en Dret per la Universitat de Barcelona (1985), és des del 1991 catedràtic de Dret Penal de la UPF i director de l'Àrea de Dret Penal de la Universitat, on han cursat estudis de postgraus bona part dels professors del Departament de Dret Penal i Processal de la Universitat Austral. Jesús Silva, acompanyat per un grup de deixebles espanyols i llatinoamericans

És codirector del màster de Dret Penal de la UPF / UB i director del programa de doctorat en Dret Penal de la UPF. És doctor honoris causa per la Universidad Inca Garcilaso de la Vega (Lima, Perú), 2007.

Ha escrit nombroses publicacions i articles en revistes especialitzades i entre les seves obres destaquen La aproximació al Derecho penal