Vés enrere Jesús María Silva, investit doctor honoris causa per la Universitat d'Atenes

Jesús María Silva, investit doctor honoris causa per la Universitat d'Atenes

El catedràtic de Dret Penal de la UPF va ser reconegut per la institució grega el passat 8 de juny, en una cerimònia durant la qual va fer un parlament sobre responsabilitat individual i col·lectiva en aquest àmbit jurídic.
18.06.2015

Jesús Maria Silva (dreta), juntament amb Christos MylonopoulosJesús Maria Silva, catedràtic de Dret Penal del Departament de Dret de la UPF, va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Nacional i Kapodistríaca d'Atenes. La investidura va tenir lloc el passat 8 de juny al vespre al paranimf de la Universitat, que es troba entre l'Acadèmia i la Biblioteca Nacional d'Atenes.

La Laudatio la va pronunciar el professor Christos Mylonopoulos, catedràtic de Dret Penal de la universtitat grega. El professor Silva, en la seva Lectio Doctoralis, va parlar sobre " Responsabilitat individual i col·lectiva en dret penal", una part en anglès, una altra en grec i fonamentalment en alemany.

Aquest es cinquè títol de doctor honoris causa amb el qual és distingit Jesús María Silva al llarg de la seva trajectòria. Entre els anteriors, destaquen el de la Universidad Nacional Mayor de San Marcos (Lima), la més antiga del continent americà, i el de la Universidad Austral (Buenos Aires), la institució privada més ben situada en el rànquing del país.

Un acadèmic i prestigiós advoc at penalista vinculat al món editorial

Jesús María Silva en el moment de ser investit doctor honoris causa Jesús María Silva Sánchez (Àvila, 1959) és llicenciat en Dret amb premi extraordinari per la UAB (1981) i doctor en Dret per la UB (1985). Després d'una etapa a la Universitat del País Basc, des del 1991 exerceix com a catedràtic de Dret Penal de la UPF, i actualment és codirector del màster en Dret Penal, organitzat conjuntament amb la Universitat de Barcelona.

Considerat un dels millors advocats penalistes de l'Estat (és un dels experts més importants en delictes de comissió per omissió) actualment és soci i director de l'oficina de Madrid del bufet d'advocats Silva & Molins. Ha dirigit prop de vint-i-cinc tesis doctorals, és autor d'una vintena de llibres i de més de 150 articles publicats en revistes jurídiques especialitzades.

Jesús María Silva és membre del consell editorial de La Ley (del Grup Wolters Kluwer), i de consells de redacció i consultius d'una desena de revistes jurídico-penals, així com director a la Pompeu Fabra de la revista electrònica InDret Penal (www.indret.com).