Vés enrere Jesús María Silva, doctor honoris causa per la Universitat Nacional Mayor de San Marcos de Lima

El catedràtic de Dret Penal de la UPF va rebre el 8 d'abril la màxima distinció acadèmica de la universitat pública més important del Perú i la més antiga d'Amèrica.
08.04.2013

Jesús Silva (esquerra) i el rector Pedro Atilio Cotillo Jesús María Silva, professor del Departament de Dret de la UPF, va ser investit doctor honoris causa per la Universitat Nacional Mayor de San Marcos de Lima (Perú) el passat 8 d'abril, en el decurs d'un acte acadèmic presidit pel rector de la Universitat, Pedro Atilio Cotillo Zegarra, que va tenir lloc a l'edifici de La Casona.

A l'acte d'investidura també hi van assistir els professors Juan Morales Godos i José Niño Montero, degà de la Facultat de Dret i Ciències Polítiques i secretari general, respectivament.

Pablo Sánchez Velarde, Fiscal Suprem de la República del Perú i professor de la Universitat Nacional Mayor de San Marcos de Lima, va ser l'encarregat de llegir l'elogi del professor Silva.

La Universidad Nacional Mayor de San Marcos de Lima, la universitat pública més important del Perú i la més antiga d'Amèrica -va ser fundada l'any 1551- atorga la distinció de doctor honoris causa  als intel·lectuals, científics, religiosos, artistes i personalitats que han contribuït significativament a la pau, el benestar i el desenvolupament de la humanitats.

A proposta de la seva Facultat de Dret i Ciències Polítiques, s'ha atorgat el doctorat honoris causa al professor Silva "en reconeixement a la seva rellevant trajectòria i grans mèrits professionals".

Jesús María Silva Sánchez (Àvila, 1959), llicenciat en Dret amb premi extraordinari per la UAB (1981) i doctor en Dret per la UB (1985), és des del 1991 catedràtic de Dret Penal de la Universitat Pompeu Fabra i director de l'Àrea de Dret Penal i del programa de doctorat en Dret Penal de la Universitat, així com codirector del màster de Dret Penal de la UPF / UB.

Considerat un dels millors penalistes espanyols, ha dirigit vint-i-cinc tesis doctorals, és autor de nombroses publicacions i articles en revistes especialitzades i entre les seves obres destaquen La aproximación al Derecho penal.

És doctor honoris causa per la Universidad Inca Garcilaso de la Vega de Lima (Perú, 2007) i per la Universitat Austral de Buenos Aires (Argentina, 2012).