Vés enrere Jaume Vilalta rep el premi a la divulgació científica del Festival Internacional Telenatura 2013

El periodista i docent del Departament de Comunicació de la UPF va recollir el guardó en nom del programa de TVC dirigit per ell Quèquicom, pel capítol titulat "La vida privada de les bèsties", que el Canal 33 reemet aquesta nit.
11.11.2013

Jaume Vilalta (dreta), després de rebre el guardó de mans de Rafael MirandaJaume Vilalta, professor associat del Departament de Comunicació de la UPF des de l'any 1993 i director i presentador de Quèquicom, va rebre en nom d'aquest programa de Televisió de Catalunya (TVC) el premi a la millor obra de divulgació científica dins el Festival Internacional Telenatura 2013, celebrat a Pamplona del 4 al 9 de novembre.

El festival, organitzat per la Facultat de Comunicació de la Universitat de Navarra amb la participació de l'Asociación Española de Cine e Imagen Científicos, va premiar el capítol "La vida privada de les bèsties", que expica com treballa el naturalista Jaume Sañé, col·laborador de TVC.

Jaume Vilalta va recollir el premi el passat 8 de novembre de mans de Rafael Miranda, vicedegà de la Facultat de Ciències de la Universitat de Navarra, en el decurs d'un acte presidit per Enrique Maya, alcalde de Pamplona.

Els autors del reportatge, que serà reemès en un especial  Quèquicom avui 12 de novembre a partir de les 22.00 hores pel Canal 33, són Samantha Vall i Dani Vallvé, amb realització de Betty Llovera i direcció científica d' Ignasi Arribas. Gràcies a una càmera col·locada a l'interior d'un cérvol mort, Sañé ofereix unes imatges espectaculars del tiberi d'uns voltors: es veuen aquestes aus necròfagues arrencant amb el seu poderós bec la carn de l'animal mort. El capítol explica també com es fa per fotografiar animals i la invenció del Velcro, un dels lligams més clars entre natura i tecnologia.

El XII Festival Internacional Telenatura 2013, que va comptar amb la participació de més de 100 obres de 24 països, té l'objectiu de promoure la conservació i divulgació de la natura, a més d'ajudar els joves productors a mostrar el seus treballs.

Periodista i reporter amb una llarga i reconeguda trajectòria

Jaume Vilalta (Barcelona, 1956), que aquest curs imparteix docència de l'assignatura "Tècniques de Periodisme Audiovisual" al grau en Periodisme de la Facultat de Comunicació de la UPF, té una experiència consolidada com a periodista i reporter en la realització i direcció de reportatges televisius. Ha treballat per a TVC en programes com ara Trenta Minuts, El Medi Ambient, De Vacances, i en espais de divulgació com ara Néixer és cosa de tres i Quèquicom, que TVC emet des del 2006. També ha col·laborat amb Canal Plus, Canal Satélite Digital, Vía Digital, Arte i TVE, en la qual va ser el creador i primer director del programa de reportatges Línea 900, emès per La 2 des de 1990 fins al 2007.

Ha rebut nombrosos guardons per la seva tasca, entre els quals el premi Boheringer de Periodisme en Medicina 2008 i 2009, per dos reportatges sobre la donació del cordó umbilical i el tractament de la leucèmia, d'una banda, i la lluita de Pasqual Maragall contra l'Alzheimer, de l'altra. Altres premis que ha obtingut han estat la Placa Narcís Monturiol 2009 al mèrit científic i tecnològic que lliura la Generalitat de Catalunya, el premi Ciència en Acció de Divulgació Científica 2010 o el premi Zapping 2010, atorgat pels Telespectadors Associats de Catalunya, en tots els casos pel programa Quèquicom.