Vés enrere Jaume Vilalta guardonat amb el Premi Nacional de Recerca 2015, en la categoria de Comunicació Científica

Va rebre la distinció pel programa de TV3 “Quèquicom”, del qual n'és el director. L'acte va tenir lloc al Teatre Nacional de Catalunya i va comptar amb la presència de Carles Puigdemont, president de la Generalitat de Catalunya. Vilalta és professor del Departament de Comunicació de la UPF.

11.05.2016

El programa de divulgació científica de TV3/Canal 33 “Quèquicom” ha rebut el Premi Nacional de Recerca en la categoria de Comunicació Científica que atorga el govern de la Generalitat i la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRi), en una cerimònia celebrada al Teatre Nacional de Catalunya i presidida pel president Carles Puigdemont.

Ahir a la tarda es van lliurar els Premis Nacionals de Recerca 2015. L’espai de ciència “Quèquicom”, presentat i dirigit per Jaume Vilalta, professor del Departament de Comunicació de la UPF, amb Pere Renom i Georgina Pujol com a reporters. Villalta va recollir el guardó obtingut en la categoria de Comunicació Científica, en reconeixement de la tasca divulgadora del programa,

Aquesta és una distinció, de gran prestigi, que se suma a la llista de premis que ha rebut el programa des dels seus inicis, l’any 2006.

En aquesta edició, el jurat ha reconegut la feina científica de Manel Esteller, líder mundial en epigenètica del càncer, que ha estat guardonat  amb un Premi Nacional de Recerca 2015. En la categoria de Talent Jove, ha estat premiat Frank Koppens, professor d’Investigació ICREA a l’Institut de Ciències Fotòniques (ICFO). També han estat reconeguts la Fundació Catalunya-La Pedrera, en la categoria de Mecenatge Científic, i la Fundació Alícia en la de Partenariat Publicoprivat en R+I.

Els Premis Nacionals de Recerca fomenten el reconeixement social de la ciència i l’activitat dels investigadors, mecenes, empresaris i comunicadors. El jurat, presidit per Antoni Esteve, president de l’FCRi, l’integren prestigiosos científics i acadèmics, entre els quals hi ha Jordi Galí, director del Centre de Recerca en Economia Internacional, catedràtic de la UPF i professor de Recerca de la Barcelona Graduate School of Economics.