Vés enrere Ja són quinze els investigadors de la UPF distingits pel Programa ICREA Acadèmia

En aquesta segona convocatòria del premi, els professors José Ayte, Josep Maria Fradera, Xavier Freixas, Juan José Ganuza i Fernando Gómez-Pomar, han estat elegits com a ICREA Acadèmia, un guardó que impulsa la dedicació prioritària a les activitats de recerca per un període de cinc anys.
14.04.2010

icreaCinc professors de la UPF: José Ayte del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS); Josep Maria Fradera,  del Departament d'Humanitats; Xavier Freixas i   Juan José Ganuza, del Departament d'Economia i Empresa,  i Fernando Gómez Pomar del Departament de Dret han estat reconeguts en el Programa ICREA Acadèmia 2009 per la Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats (ICREA) en la segona convocatòria d'aquest Programa.

Aquest guardó, dotat amb un import de 50.000 euros per candidat, reconeix l'excel·lència investigadora i la capacitat de lideratge. Amb l'objectiu principal de motivar i retenir els professors universitaris, els permet una dedicació prioritària a activitats de recerca per un període de cinc anys en una universitat pública catalana.

Conjuntament amb els cinc investigadors de la UPF, aquesta segona convocatòria ICREA ha seleccionat un total de trenta investigadors entre totes les universitats públiques catalanes. Per universitats, els seleccionats són onze de la Universitat Autònoma de Barcelona, vuit de la Universitat de Barcelona, cinc de la Universitat Pompeu Fabra, tres de la Universitat Politècnica de Catalunya, dos de la Universitat Rovira i Virgili i un investigador de la Universitat de Girona.  Les àrees de coneixement a les quals pertanyen els premiats són diverses i corresponen a les àrees de Ciències Experimentals, Matemàtiques, Humanitats, Biomedicina, Ciències Socials i Tecnologies.

L'objectiu del Programa és motivar i retenir els professors universitaris amb una excel·lent carrera investigadora i que es troben en una etapa especialment activa de la seva recerca. Fins al moment, en aquestes dues edicions han passat a formar part del Programa ICREA Acadèmia un total de 70 investigadors, 15 dels quals pertanyen a la UPF. La resta d'universitats catalanes en tenen 21 (UAB); 18 (UB); 8 (UPC) i 8 més entre la UdL, la URV i la UdG.

Els ajuts són un important impuls per continuar fent recerca i suposen un imports anuals de 25.000 euros per a cadascú dels candidats seleccionats, a més de 20.000 euros per a la universitat en la qual exerceixi l'investigador adreçats principalment a la contractació de personal docent de suport, i 5.000 euros més en concepte de despeses derivades del Programa. Així doncs, el cost total per investigador i any és de 50.000 euros.

Altres e-notícies relacionades:

El Programa ICREA Acadèmia reconeix deu investigadors de la UPF