Vés enrere Intel·ligència Artificial: somnis, riscos i realitat

Intel·ligència Artificial: somnis, riscos i realitat

L’investigador Luc Steels colidera aquest BDebate que tindrà lloc els dies 7 i 8 de març al CosmoCaixa de Barcelona.
28.02.2017

BDebate Intel·ligència ArtificialLa intel·ligència artificial (IA) està tenint un impacte cada vegada més gran en moltes àrees de l'activitat humana. Està ajudant els éssers humans a comunicar-se entre ells, fins i tot, més enllà de les fronteres lingüístiques, a trobar informació en els amplis recursos d'informació disponibles a la web, a resoldre problemes que van més enllà de la competència d'un sol expert i a permetre el desplegament de sistemes autònoms, com ara cotxes d'autoconducció, que s'encarreguen de complexes interaccions amb el món real amb poca o cap intervenció humana. Aquestes aplicacions potser no són com els robots intel·ligents plenament autònoms que les històries de ciència ficció han estat predient, però són, sens dubte, molt importants i útils i, per sobre de tot, reals i actuals.

Però no es pot negar que la intel·ligència artificial té certs riscos. Moltes persones (incloent celebritats com Bill Gates o Stephen Hawking) creuen que el principal risc de la intel·ligència artificial és que quedi fora de control. Les màquines que poden aprendre, reconfigurar-se i fer còpies de si mateixes poden anar més ràpid que els humans i ser més intel·ligents que nosaltres. Els investigadors Luc Steels, professor ICREA a la Universitat Pompeu Fabra i investigador a l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE, centre mixt CSIC-UPF), i Ramon Lopez de Mantaras, director de l'Institut d'Investigació en Intel-ligència Artificial (CSIC), colideren el BDebate Intel·ligència Artificial: somnis riscos i realitat, que reunirà els millors experts en IA, entre els que s’hi troba Hector Geffner, també profesor ICREA a la Universitat.

Aquest B·Debate, organitzat per Biocat i l’Obra Social “la Caixa”, juntament amb l'Institut de Biologia Evolutiva (IBE - CSIC / UPF) i l'Institut d'Investigació en Intel-ligència Artificial (CSIC), està adreçat a totes les persones interessades en els beneficis i riscos de la IA, especialment dins l’àmbit de la web i les xarxes socials, i a aquells qui busquen fer front als nous reptes que en sorgeixen.

El primer dia (7 de març) del debat és una reunió tancada amb prèvia invitació només. El segon dia (8 de març) és obert al públic amb un registre previ.

Per a més informació sobre el programa i els ponents, si us plau, consulteu el web oficial de BDebate.