Vés enrere David Andreu, doctor i professor honoris causa per la Universitat Eötvos Loránd

David Andreu, doctor i professor honoris causa per la Universitat Eötvos Loránd

El 8 de maig, Barna Mezey, rector de la Universitat ELTE de Budapest (Hongria) va investir David Andreu, cap del  Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Proteïnes del Departament de Ciències Experimentals i de la Salud de la UPF, doctor i professor honoris causa en una cerimònia a l'Aula Magna d'aquesta universitat.
10.05.2015

andreu1El 8 de maig, Barna Mezey, rector de la Universitat Eötvos Loránd (ELTE) de Budapest (Hongria), va investir David Andreu, cap del  Grup de Recerca en Proteòmica i Química de Proteïnes del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF, doctor i professor honoris causa en una cerimònia a l'Aula Magna d'aquesta universitat.;

David Andreu Martínez, catedràtic de Química al Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) de la UPF des del 2002, es va especialitzar en química de pèptids i proteïnes amb el premi Nobel R.B. Merrifield a la Universitat de Rockefeller (EUA) (1982-1985), i abans de la seva etapa a la UPF va ser professor titular a la Universitat de Barcelona (1985-2001).

La relació del professor David Andreu amb ELTE es va iniciar el 1990, quan des de la UB va coliderar, juntament amb científics d'ELTE i de la Universitat de Nottingham (Regne Unit), el primer projecte europeu Tempus de cooperació en recerca i educació en què participava una universitat hongaresa, poc després del canvi polític a aquell país.

Aquest projecte, que ha tingut continuïtat ininterrompuda durant 25 anys, ha permès nombrosos intercanvis científics entre Budapest i Barcelona (UB, després UPF) i ha estat reconegut com un factor important en la integració de la ciència hongaresa al context de la Unió Europea. Fundada el 1635, ELTE és la principal universitat hongaresa, amb 28.200 estudiants i 8 facultats, un professorat que aporta el 21% dels actuals membres de l'Acadèmia de Ciències d'Hongria, i l'única universitat hongaresa entre les 200 primeres del rànking de la Universitat de Leiden.

andreu2Un altre punt rellevant de confluència entre la universitat hongaresa i David Andreu són els interessos comuns en el camp de les vacunes, un àmbit enquè tant el grup del professor David Andreu a la UPF, com diversos grups de l'Acadèmia de Ciències hongaresa ubicats a ELTE,  han efectuat contribucions importants i sovint complementàries.

Els treballs fets dins el grup que lidera David Andreu a la UPF han estat reconeguts recentment per la Plataforma Tecnològica Espanyola de Sanitat Animal. El 2014 aquesta entitat va atorgar a David Andreu i col·laboradors al CSIC i l'INIA el Premi Isabel Mínguez Tudela a la Innovació en Sanitat Animal, pels treballs sobre una vacuna contra la febre aftosa, la malaltia animal econòmicament més devastadora a escala mundial, i també pel Consell Social de la UPF, que el 2013 va concedir a David Andreu el Premi a la Transferència de Coneixement pel mateix motiu.

Altres e-notícies de recerca relacionades:

Investigadors de la UPF desenvolupen una vacuna contra la febre aftosa