Vés enrere Europaeum, xarxa de la qual forma part la UPF, rep la prestigiosa Medalla Scaliger

Suposa un reconeixement col·lectiu de la missió i de les accions que s’emprenen conjuntament per part de tots els membres de l’Europaeum, una xarxa formada per divuit universitats d’Europa.
23.09.2021

La Universitat de Leiden (Holanda) ha decidit atorgar la prestigiosa Medalla Scaliger a Europaeum, una xarxa formada per divuit universitats d’Europa, entre les quals hi figura la UPF. La cerimònia de lliurament tindrà lloc aquesta tarda, a les 16.15 hores, i es podrá seguir en directe a través de la web de la universitat.

La Medalla Scaliger suposa un reconeixement col·lectiu de la missió i de les accions que s’emprenen conjuntament per part de tots els membres de l’Europaeum. A més, obre la porta de la celebració del 30è aniversari de la xarxa, que tindrà lloc el 2022.

Entre les diverses accions de l’Europaeum, destaquen els diversos màsters conjunts Erasmus Mundus organitzats per diversos membres de la xarxa o el programa Europaeum Scholars, una escola de postgrau per a un nombre selecte de doctorands de la xarxa que els acosta a diverses universitats europees. La xarxa reuneix joves investigadors i líders en recerca per debatre esdeveniments d’importància a Europa; també aposta pel pensament paneuropeu i organitza conferències internacionals i col·loquis.

Els estudiants de les universitats membres es reuneixen en grups multidisciplinaris per debatre sobre qüestions europees i resoldre problemes en interès d’Europa. Treballant amb els seus membres i amb organismes externs, que van des del Parlament Europeu fins a diverses ONG, els seus esdeveniments tenen lloc a tot Europa.

Per a més informació

Notícia publicada per: