Vés enrere Es presenta el Portal Pompeu Fabra, que conté la versió digital de les Obres completes de Fabra

El proper dilluns, 5 de març, a les 12.00 hores, es presentarà a la Sala Pere i Joan Coromines de l’Institut d'Estudis Catalans el Portal Pompeu Fabra, que conté la versió digital de les Obres completes de Fabra.
01.03.2018

El proper dilluns, 5 de març, a les 12.00 hores, es presentarà a la Sala Pere i Joan Coromines de l’Institut d'Estudis Catalans (IEC) el Portal Pompeu Fabra, que conté la versió digital de les Obres completes de Fabra. Aquest portal és una iniciativa conjunta de l’IEC i la Universitat Pompeu Fabra, en el marc de la càtedra Pompeu Fabra. Compta amb la col·laboració del Departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, i s’emmarca dins la celebració del 150è aniversari del naixement de Fabra.

La presentació del Portal Pompeu Fabra serà a càrrec de Joandomènec Ros, president de l’Institut d’Estudis Catalans; Jaume Casals, rector de la Universitat Pompeu Fabra; Ester Franquesa, directora general de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya, i Teresa Cabré, presidenta de la Secció Filològica de l’IEC i directora de la càtedra Pompeu Fabra.

El portal dona accés a cada una de les obres de Fabra, a més de permetre cercar una cadena de caràcters (un mot o un conjunt de mots) dins la totalitat de l’obra, un grup d’obres de la mateixa categoria o una obra concreta

La digitalització de les Obres completes s’ha dut a terme a l’Institut d’Estudis Catalans sota la direcció de M. Teresa Cabré. Lluís de Yzaguirre i Maura, professor del Departament de Traducció i Ciències del Llenguagte, n'ha estat el coordinador. Mila Segarra, membre de la Secció Filològica de l'IEC, ha estat l’autora dels textos sobre Fabra. El disseny del Portal ha anat a càrrec de la UPF.