Vés enrere El Projecte Ítaca mostra les inquietuds creatives dels joves unversitaris

El Projecte Ítaca mostra les inquietuds creatives dels joves unversitaris

Un grup d'estudiants del grau en Filosofia, Política i Economia de la UPF han organitzat per als dies 5, 12 i 19 de maig un conjunt d'activitats artístiques, entre les quals una exposició, un concert, sessions de cine-fòrum o la xerrada d'un emprenedor.
03.05.2015

Un grup d'estudiants del grau en Filosofia, Política i Economia de la UPF, una titulació impartida conjuntament amb les universitats Carlos III i Complutense de Madrid, impulsen el Projecte Ítaca, amb l'objectiu de crear un espai en el qual tinguin lloc diverses activitats absents habitualment de la vida acadèmica tradicional i que reflecteixin el conjunt d'aptituds i interessos dels joves.

Cartel de la jornada

El " Projecte Ítaca: què passaria si tots obríssim les nostres ments a la vegada?", que compta amb el suport de la Facultat de Ciències Polítiques i Socials de la Universitat, es desenvoluparà durant tres dimarts consecutius (5, 12 i 19 de maig) al campus de la Ciutadella, i inclourà sessions cine-fòrum, una exposició, la conferència d'un jove emprenedor o un concert final, entre d'altres.

La primera jornada, que transcorrerà el 5 de maig a partir de les 17.00 hores a l'aula 40.244 de l'edifici Roger de Llúria, inclourà una exposició de diferents manifestacions artístiques realitzades pels mateixos estudiants de grau: una mostra de pintura i escriptura; una recopilació de textos, en prosa i vers; una col·lecció de fotografies i una obra fotogràfica centrada en la cultura del graffiti i en l'art urbà.

Completarà la jornada una sessió de cine-fòrum, amb la pel·lícula Buda explotó por vergüenza (Hana Makhmalbaf, 2007), que comptarà amb la col·laboració de Tània Verge, delegada per a les Polítiques d'Igualtat del Vicerectorat de Responsabilitat Social i Promoció. Segons Ana Pardo, una de les estudiants organitzadores, els films que es projectaran han estat escollits pel seu valor artístic i per la importància i controvèrsia dels temes que s'hi tracten".

Algunes de les activitats que estan programades per als altres dos dies són, el 12 de maig, la projecció del film La gran belleza (diriglda per Paolo Sorrentino l'any 2013), i una xerrada a càrrec de l'emprenedor Andrés Contreras, cofundador i director de tecnologia, entre d'altres empreses, de SocialTech LLC, líder en l'àmbit dels taulers de gestió de mitjans socials i d'investigació de mercats, o mentor de Founder Institute Madrid.

El 19 de maig es tancarà el cicle, amb un concert ofert per diferents grups musicals amb la participació d'estudiants, i en el qual s'englobaran gèneres com ara el jazz, el blues, l'indie i música clàssica.