Vés enrere Dos professors de la UPF i el Centre de Regulació Genòmica, guardonats amb la Medalla Narcís Monturiol

M. Eugènia Aubet, catedràtica de Prehistòria; Jaume Vilalta, professor del Departament de Comunicació i director del programa televisiu Quèquicom, i el CRG, adscrit a la UPF, van rebre ahir aquests premis al mèrit científic i tecnològic.
14.04.2010

La comunitat universitària de la UPF va estar ben representada en la cerimònia de lliurament de la Medalla i la Placa Narcís Monturiol, celebrada ahir dimecres al Palau de la Generalitat, ja que tres dels premiats tenen una estreta relació amb aquesta universitat. L'acte va estar presidit pel conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, i va comptar amb l'assistència del rector de la UPF, Josep Joan Moreso.

La Medalla Narcís Monturiol, guardó que es concedeix a les persones que destaquen per la seva contribució al progrés científic i tecnològic, va recaure en tretze professors, entre els quals hi ha Maria Eugènia Aubet, catedràtica de Prehistòria per la UPF. Per la seva banda, Jaume Vilalta, professor del Departament de Comunicació de la UPF, va recollir la Placa Narcís Monturiol com a director del programa de Televisió de Catalunya Quèquicom, i el Centre de Regulació Genòmica, adscrit a la UPF, també va ser premiat amb aquest guardó.

Maria Eugènia Aubet rebent la Medalla Narcís MonturiolA Maria Eugènia Aubet, directora del Laboratori d'Arqueologia del Departament d'Humanitats de la UPF i experta en l'arqueologia del colonialisme fenici, se li ha reconegut la tasca que ve realitzant com a investigadora principal en el projecte "Necròpolis de Tir - Al-Bass ", i que duu a terme a la ciutat libanesa de Tir, conjuntament amb arqueòlegs d'aquest país.

En la campanya d'excavacions del 2008 es van fer importants troballes arqueològiques i es van identificar més d'un centenar d'urnes funeràries amb ossos calcinats al seu interior i disperses en una superfície de 300 metres quadrats, destinades a albergar els cossos incinerats dels difunts.

En la categoria d'entitats, dues iniciatives relacionades amb la UPF també han merescut, cadascuna d'elles, una placa Narcís Monturiol al mèrit científic i tecnològic. Miguel Beato, director del CRG, rep de mans del conseller Huguet la Placa Narcís Monturiol

D'una banda, la tasca realitzada pel Centre de Regulació Genòmica (CRG), institució adscrita a la UPF i creada l'any 2000, que ha esdevingut "un referent europeu i mundial en la seva especialitat", la genòmica i proteòmica. El seu director, Miguel Beato, va recollir el guardó.

Jaume Vilalta en el moment d'acceptar la Placa Narcís MonturiolI de l'altra, el programa de Televisió de Catalunya Quèquicom, creat i dirigit per Jaume Vilalta, professor del Departament de Comunicació de la UPF des del 1993, que després de quatre temporades d'emissió ha fet avançar la societat en l'àmbit del coneixement i la difusió de la ciència.