Vés enrere David Comas rep el premi FAGiC per la contribució al desenvolupament del Poble Gitano

21.12.2018

La Federació d’Associacions Gitanes de Catalunya (FAGiC) ha atorgat un dels premis FAGiC 2018 a David Comas, catedràtic d’Antropologia Biològica, director del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (DCEXS) de la UPF i cap del grup de Diversitat del Genoma Humà de l’Institut de Biologia Evolutiva (IBE). El guardó reconeix la seva recerca en la reconstrucció de la història biològica de les pobla­cions humanes. Concretament, la seva investigació per esbrinar la història de les poblacions gitanes a través de les dades biològiques.

La cerimònia d’entrega dels premis es va celebrar el passat dia 18 de desembre a la seu de la SGAE Catalunya. Com és habitual, els Premis van començar amb l'himne internacional gitano, el Gelem Gelem, interpretat per Juan Fajardo. A continuació, van projectar un vídeo de presentació de la FAGiC que explicava les seves àrees de treball i els esdeveniments, cursos i jornades realitzats durant l’any.

Després, Simón Montero, president de la FAGiC, va pronunciar un discurs, on va fer una crida per unir esforços entre associacions, administracions, empreses i ciutadans per a aconseguir la plena igualtat dels gitanos i gitanes. La celebració va tancar amb el quadre flamenc de Juan Manzano, Coco, i els assistents van gaudir d’un aperitiu.

Enguany és la 11a edició dels premis FAGiC, que es van instaurar al 2007 amb l'objectiu de premiar la tasca de persones, associacions o institucions que mereixien el reconeixement per la seva contribució al desenvolupament social, individual i col·lectiu del Poble  Gitano a Catalunya.

La resta de guardonats van ser:

• CLECE: és una empresa de serveis, que té un fort compromís social amb l’entorn i genera oportunitats d’inclusió laboral a col·lectius vulnerables. El premi va ser per la seva implicació amb la igualtat d’oportunitats a l’àmbit laboral.
  • Coop57: és una cooperativa de serveis financers orientada al finançament de projectes d’economia social i solidària. Es va reconèixer la seva feina de suport a l’associacio­nisme i a les minories.
  • Quim Masferrer: és actor i director de teatre, guionista i presentador de televisió. Juntament amb la productora Guerrilla Produccions ha fet un esforç per a millorar la mala imatge que tenen els gitanos en els mitjans de comunicació, produint un excel·lent reportatge sobre la Mina i la seva gent al programa El Foraster.
  • Tía Nicolasa: és una gitana molt compromesa amb el barri de La Font de la pólvora de Girona. És promotora escolar i una de les fundadores de la Xarxa de dones. Ha dedicat la seva vida a defensar i millorar la vida dels gitanos i gitanes de Girona.