Vés enrere Ciència per a tothom! Jornada de portes obertes al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona

El dissabte 4 d'octubre, el CEXS, conjuntament amb tots els centres del PRBB, va obrir les seves portes per conèixer, gaudir i reflexionar sobre ciència, en un entorn lúdic i festiu.
05.11.2008

La Jornada de Portes Obertes és una proposta lúdica i festiva adreçada al públic "no científic" per comunicar i compartir experiències científiques que va tenir lloc el dissabte 4 d'octubre, al Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), amb una gran afluència de públic.

Una Jornada que ha estat organitzada pels centres del PRBB a iniciativa del  " Science meets Society", un grup de joves investigadors entre els quals hi ha membres del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut ( CEXS) de la UPF, de l'IMIM-Hospital del Mar, del CRG i del CREAL, tots ells centres adscrits i vinculats a la UPF, conjuntament amb d'altres investigadors provinents de la resta de centres residents al PRBB.

El 4 d'octubre, la gran infraestructura científica europea del Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), amb més de 1.200 persones dedicades a la investigació biomèdica, va convidar als ciutadans a compartir una Jornada de Portes Obertes. Un grup de joves investigadors dels centres del Parc va programar un dia ple d'activitats amb experiments, vídeos, pòsters, visites guiades, un cafè científic i una festa final amb música en viu i DJ. Les diferents activitats dirigides a famílies amb nens, estudiants, o simplement curiosos, van començar a les 11 del matí i van acabar a la mitjanit.

A la Plaça Charles Darwin, situada davant del mar i annexa a l'edifici del PRBB, el públic, especialment els més petits, van poder fer fer experiments en directe com ara extraure ADN de les fruites, observar proteïnes i cèl·lules vives, construir troços de la cadena d'ADN amb caramels, a més d'aprendre diversos conceptes biològics mitjançant pòsters i xerrades amb els investigadors. Entre les 11.00 i 18.00 hores ses van programar visites guiades per l'interior del PRBB en què es van mostrar les principals instal·lacions i laboratoris, els llocs on dia a dia treballen els científics. Va ser tant gran la demanda d'aquesta activitat que es van haver d'ampliar els horaris de visita fins a les 19:00 hores.

Durant tot el dia hi va haver activitats. Es va habilitar un servei de bar i d'entrepans els beneficis obtinguts de la venda dels quals es van destinar al Casal del Raval.

De les 18.00 a les 19.30 hores i al voltant d'un cafè, els assistents van tenir l'oportunitat de debatre temes d'actualitat sobre la ciència i perquè cal invertir en recerca. La Jornada es va clausurar amb una festa, que va començar a les 20.30 hores amb una batucada seguida de l'actuació del grup musical Gadjo,  fins a les 12 de la nit.

El Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona ( PRBB) és una iniciativa de la Generalitat de Catalunya, la Universitat Pompeu Fabra i l'Ajuntament de Barcelona, que reuneix diversos centres de recerca i plataformes tecnològiques. El PRBB proporciona un enfocament actual e innovador per donar resposta a qüestions relatives a la biomedicina bàsica i clínica. Els centres de recerca del Parc que participen a la Jornada són el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) de la UPF, l'Institut Municipal d'Investigació Mèdica (IMIM-Hospital del Mar), el Centre de Recerca en Epidemiologia Ambiental (CREAL), el Centre de Regulació Genòmica (CRG), i el Centre de Medicina Regenerativa (CMRB).