Vés enrere Ciència per a tothom durant la sisena Jornada de Portes Obertes del PRBB

Ciència per a tothom durant la sisena Jornada de Portes Obertes del PRBB

La UPF hi participa i, com cada any, s'espera molt èxit d'audiència. Tindrà lloc al PRBB, el proper dissabte 5 d'octubre, de 10.00 h a 19.00 h. Per a les visites guiades, fins al 4 d'octubre es pot fer reserva en línia.

01.10.2013

A l'Open Day del PRBB, una jornada de portes obertes per a tothom, hi haurà tallers i experiments, xerrades científiques, jocs, un espai específic per als més petits, taller de màgia, cafè científic i un recorregut pels espais i laboratoris on hi treballen els científics i tècnics que es dediquen a la recerca biomèdica i a l'evolució de les espècies. Des de les 10.00 h del matí i al llarg de tot el dia, el proper dissabte 5 d'octubre, el Parc de Recerca Biomèdica de Barcelona (PRBB), obre les seves portes i els seus laboratoris al públic assistent.

image_caEn el decurs de la jornada, els centres que integren el PRBB, el Departament de Ciències Experimentals i de la Salut (CEXS) de la UPF, l'Institut de Biologia Evolutiva, centre mixt UPF-CSIC, i centres adscrits a la UPF com ara l'IMIM i el CRG, oferiran activitats de divulgació científica per a tots els gustos i per a totes les edats.

Es podran visitar tots els racons de l'edifici amb visites que estaran guiades pels mateixos investigadors, pel matí de 10.00 a 13.30 h. i per la tarda de 15.00 a 18.00 h. Si encara queden dubtes per resoldre, durant tot el dia s'oferiran xerrades sobre diferents temes i, al final de la jornada, un Cafè Científic, a partir de les 19.00 h., un espai de debat i intercanvi sobre temes d'actualitat relacionats amb la recerca i la sociologia de la ciència.

Enguany el cafè científic versarà sobre la biologia del sexe, amb la participació de Mara Dierssen, investigadora del Centre de Regulació Genòmica, Pere Estupinyà, escriptor i divulgador científic autor del llibre S=EX2. La ciència del sexe i Elena Crespi, psicòloga, terapeuta sexual i de parella i sotsdirectora de l'Institut de la Sexualitat i la Parella. Els participants en el cafè respondran totes les preguntes del públic assistent, així com aquelles enviades via Twitter amb els hasgstag #prbbcafè.

Les visites guiades es realitzen en grups reduïts d'un màxim de 15 persones cada grup. Per evitar cues, la preinscripció a les visites guiades es pot fer a la web www.prbb.org/openday. S'acceptaran reserves en línia fins un dia abans (les 10.00 h del dia 4 d'octubre).

Per a més informació, vegeu el programa complet de les activitats a: http://www.prbb.org/system/uploads/attachment/file/8/ca/PRBBProgramaA4_per_web.pdf