Vés enrere Carles Murillo, nou president de la Societat Espanyola d'Economia de l'Esport

Carles Murillo, nou president de la Societat Espanyola d'Economia de l'Esport

El grup promotor d'aquesta societat científica està format per prop de 50 persones d'àmbits tan diversos com economia i empresa, gestió, ciències de l'activitat física i de l'esport, ciències polítiques o dret, entre d'altres.
15.06.2017

El professor emèrit del Departament de Ciències Experimentals i de la Salut de la UPF i director del Màster en Direcció i Gestió de l'Esport de la UPF Barcelona School of Management ha estat nomenat president de l'Associació Espanyola d'Economia i Gestió de l'Esport (SEED). Carles Murillo ha estat escollit en el marc de la 8a. edició del Congrés Iberoamericà d'Economia de l'Esport (CIED8) celebrat els dies 7, 8 i 9 de juny a la Facultat de Ciències Jurídiques i Socials de Ciudad Real, una de les seus de la Universitat de Castella la Manxa.

El congrés té caràcter anual i reuneix professionals i acadèmics de l'Economia i Gestió de l'Esport. Es debat i discuteix sobre temes diversos com: impacte econòmic d'esdeveniments esportius, anàlisi de demanda, apostes esportives, discriminació en l'esport, gestió d'entitats i instal·lacions esportives, màrqueting esportiu, o salut pública. Aquest any, a més, ha tingut un element diferencial en celebrar-se l'assemblea constituent de la SEED. El grup promotor d'aquesta societat científica està format per prop de 50 persones d'àmbits diversos: economia i empresa, gestió, ciències de l'activitat física i de l'esport, ciències polítiques o dret, entre d'altres.

El congrés, dedicat a l'ús de les dades en l'economia de l'esport, ha comptat amb la participació de Carles Murillo com a moderador d'una taula rodona sobre Big Data en l'esport. També ha fet, juntament amb Jaume García Villar, catedràtic del Departament d'Economia i Empresa de la UPF, una ponència sobre el perfil dels gamers dels eSports. Finalment, juntament amb Garcia Villar i Júlia Bosch, investigadora del Centre d'Estudis UPF Sports-Lab, ha presentat una comunicació sobre el pes econòmic de l'esport a Catalunya i quina és la seva capacitat d'arrossegament com a sector d'activitat econòmica.