Vés enrere Carles Mundó, nou conseller de Justícia del Govern de la Generalitat de Catalunya

President de la Comissió Acadèmica del Consell Social i llicenciat en Dret per la UPF, va prendre possessió del seu càrrec el 14 de gener al Palau de la Generalitat.
15.01.2016

Carles Mundó, alumni UPF en Dret (promoció 1999) i actualment president de la Comissió Acadèmica del Consell Social de la Universitat, és el nou conseller de Justícia del Govern català, després de prendre possessió del seu càrrec.

L’acte de presa de possessió dels nous consellers va tenir lloc el 14 de gener al Saló de Sant Jordi del Palau de la Generalitat, presidit per Carles Puigdemont, nou president del govern català, l'expresident Artur Mas i la presidenta del Parlament, Carme Forcadell.

Carles Mundó Blanch (Vic, 1976), màster en Dret Urbanístic i de l'Edificació (IDEC-UPF), va ser cap de gabinet del Departament d'Educació (desembre 2003-maig 2006) i de Cultura i Mitjans de Comunicació (desembre 2006-gener 2008) del govern català. Després, del 2008 al 2011, va ocupar els càrrecs de secretari general de Mitjans de Comunicació de la Generalitat i de president de l'Agència Catalana de Notícies (ACN).

En l'àmbit de la política municipal, va ser regidor d'ERC a l'Ajuntament de Gurb (Barcelona) entre 1999 i 2015. Dins el camp universitari, abans de vincular-se al Consell Social de la UPF, va ser membre del Consell Interuniversitari de Catalunya i del Consell Social de la Universitat de Barcelona (UB).

Carles Mundó és vocal de l'Observatori de Dret Privat de Catalunya -òrgan assessor de la Conselleria de Justícia de la Generalitat- i ha format part del secretariat del Consell Nacional de la Joventut de Catalunya (CNJC) i del Consell Social de la Llengua Catalana. En l’entorn professional, actualment exercia en qualitat d'associat com a responsable de l'àrea de Dret Civil del bufet Vallbé de Barcelona, ​​al qual es va incorporar per primera vegada el 2006.

Altres consellers i càrrecs del nou govern vinculats a la UPF

Toni  Comín, conseller de Salut, té un postgrau en Humanitats per la Pompeu Fabra; Neus  Munté, consellera de Presidència, és màster en Dret Públic i Organització Administrativa (IDEC-UPF)  i Jordi  Jané, professor de Dret Constitucional, manté la conselleria d’Interior.

D’altra banda, Elsa Artadi, llicenciada en Economia, és la nova directora de l’Oficina del President i de Coordinació Interdepartamental; Josep Maria Jové exercirà de secretari general del Departament de la Vice-presidència i d’Economia i Hisenda. Finalment, David Elivra, llicenciat en Ciències  Econòmiques i Empresarials, serà el nou director del Servei Català de la Salut.