Vés enrere Albert Carreras, president de l'European Business History Association

Albert Carreras, president de l'European Business History Association

Els dies 26 a 28 d'agost,  en el decurs del 14è congrés de l'EBHA celebrat a Glasgow, el degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF va ser elegit per aquest rellevant càrrec.
05.09.2010

En el decurs del 14è congrés de l'EBHA, celebrat a Glasgow (Regne Unit) els dies 26, 27 i 28 d'agost,   Albert Carreras, professor del Departament d'Economia i Empresa i degà de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials de la UPF,  va ser elegit president de la European Business History Association (EBHA) per al bienni 2010-2011, una institució creada el 1994 i que aplega uns tres-cents investigadors d'arreu del món estudiosos de la història de l'empresa a Europa.

La seva activitat principal és l'organització d'un congrés, que es reuneix cada any ininterrompudament des de 1998.  Cada congrés està obert a les millors recerques en el camp de la història de l'empresa, tot i que defineix un tema que focalitza l'atenció investigadora, la conferència convidada i el premi al millor article presentat en l'àmbit del tema de la conferència.

Albert CarrerasAlbert Carreras va ser membre del primer consell elegit de l'EBHA, per al període 1997-2000.  El 2004 va organitzar, conjuntament amb Matthias Kipping, el congrés anual celebrat a Barcelona. Tot seguit, va ser nomenat membre del Consell per al període 2005-2008. L'any 2007 va ser elegit vicepresident per al període 2008-2009 i el 2010 president per al període 2010-2011. Durant el seu mandat es realitzarà el congrés del 2011 a Atenes (Grècia), i s'organitzarà el següent que serà a París (França) el 2012, realitzat conjuntament amb la "Business History Society" del Japó.

El congrès de Glasgow es va centrar en el tema: "Business beyond the firm"; el d'Atenes es dedicarà a: "Business, Finance and the State in 20th Century Europe: Crises and Transformation", i el tema principal del següent, a Paris, serà "Tensions between Global and Local". A més de les activitats que li són pròpies, l'EBHA organitza escoles doctorals d'estiu, publica un butlletí especial, premia les millors tesis doctorals i promou la recerca en el seu camp.

Actualment, Albert Carreras presideix el Consell de Recerca de l'Institut Universitari Europeu a Florència (Itàlia), és vicepresident de la "Asociación Española de Historia Económica" i és membre del Consell Assessor Extern del "Instituto de Ciências Sociais" de la Universitat de Lisboa (Portugal).  A més, és membre del consell editorial de les revistes Business History, Enterprise and Society, Revista de Historia Económica - Journal of Iberian and Latin American Economic History i Revista de Historia Industrial.

Altres e-notícies relacionades:

La UPF organitza un congrés internacional sobre el pas de la societat industrial a la de serveis