Vés enrere Laura Pérez Altable defensa la seva tesi doctoral sobre activisme digital abans i durant la Primavera Àrab (2010-2011)

El passat 20 de desembre, Laura Pérez Altable va defensar la seva tesi, titulada "Social Movements and Network Analysis. The Case of Tunisia Digital Activism Before and During the Arab Spring (2010-2011)" dirigida pel Dr. Javier Díaz Noci. El tribunal, format pel Dr. Benjamín Tejerina (UPV/EHU) com a president, el Dr. Rafael Pedraza (UPF) com a secretari i el Dr. Emiliano Treré (Scuola Normale Superiore) com a vocal, ha qualificat la tesi amb un Excel·lent Cum Laude.
16.01.2017

La recerca de Laura Pérez, a mig camí entre la sociologia i la comunicació, es centra en l'estudi de cas de la primavera àrab a Tunísia a través de la combinació d'enfocaments qualitatius i quantitatius. Metodològicament, la tesi doctoral combina l'anàlisi de xarxes, l'anàlisi de contingut i entrevistes en profunditat semiestructurades amb la finalitat d'esbrinar el comportament de Twitter abans i durant la primavera àrab en aquest país.

De l'aplicació metodològica es conclou, en primer lloc, que existeixen certs patrons de difusió d'informació a través de les xarxes digitals. En segon lloc, s'ha observat que les xarxes tendeixen a ser més participatives però mantenen la jerarquia. Així, aquesta estructura permet difondre més informació en menys temps i arribar a un públic més ampli. A més, aquest estudi de cas ens mostra que la combinació de xarxes online i offline va ser essencial per a l'èxit de la primavera àrab a Tunísia.