Vés enrere Pellisé Urquiza, Laura

PELLISÉ URQUIZA, LAURA

LAURA PELLISÉ URQUIZA
Departament d'Economia i Empresa

Llicenciada en Ciències Econòmiques per la Universitat de Barcelona (Espanya, 1988), Màster en Política i Gestió Sanitària per la Universitat Harvard (Boston, EUA, 1989-1991) amb el suport de "la Caixa", Doctora en Economia per la Universitat Pompeu Fabra (Barcelona, Espanya, 1996) i PDG (Programa de Direcció General) per l'IESE Business School (Barcelona, Espanya, 2008).

Després d'uns quants anys a la Universidad Carlos III de Madrid, com a investigadora i professora d'Economia, es va unir al Ministerio de Salud com a Directora Tècnica d'Estudis, en el gabinet assessor del Ministre al 1997. Des del 2001, ha exercit diversos càrrecs de gestió en el grup hospitalari privat més gran d'Espanya, USP (ara Grupo Quirón Salud). Entre 2009 i 2011 va ser Directora Gerent del Vall d'Hebron Institut of Oncology (VHIO), un important centre d'investigació oncològica situat en un dels hospitals universitaris més grans d'Espanya. Es va unir a la CRES-UPF el 2011, com a Directora i Investigadora Sènior, fins al 2014.

Actualment és una investigadora Associada del CRES, responsabilitat que combina amb una posició a temps parcial com a assessora externa en farmaeconomia per l'empresa farmacèutica Almirall, en Precing&Reimbursement, i market Access, pels seus medicaments en Espanya. Afiliada als Departaments de Medical Affairs i Market Access. També treballa com a Experta Independent, designada per la Comisión Europea, per a l'avaluació de Petites i Mitjanes empreses en projectes de desenvolupament en salut i biotecnologia, per a l'assignació de finançament CE-SME Instrument. Finalment, és co-directora del Màster en Administración de Servicios de Salud y Gestión, i del Diploma de Postgrau en Gestión Clínica, ambdós organitzats per la Fundació Gaspar Casal a Madrid, en col·laboració amb la Barcelona School of Management (BSM-UPF).

Les seves àrees d'especial interès són: Innovació; Farma i Biotech; el disseny i la regulació d'incentius i de mecanismes de distribució de riscos; i l'organització i finançament de l'assistència sanitària.

Dades de contacte
Centre de Recerca en Economia i Salut (CRES)
Departament d'Economia i Empresa
Edifici Mercè Rodoreda (campus de la Ciutadella)