Vés enrere VIII Col·loqui de l'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona

VIII Col·loqui de l'Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona

30.05.2005

Els Estudis de Periodisme de la UPF i l' Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona van organitzar el VIII Col·loqui, que va portar per títol " Els fons informatius de televisió i cinema a Catalunya", que es va celebrar el 30 de maig al matí a l'auditori de l' edifici Rambla, en el marc de l' Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona.

El VIII Col·loqui va tenir com a objectiu la trobada i intercanvi d'informació i punts de vista entre investigadors en història del periodisme i en documentació periodística, així com de responsables d'arxius, centres de documentació i biblioteques, que van debatre al voltant de la situació dels diversos fons informatius de televisió i cinema a Catalunya.

Va comptar amb la col·laboració de l'Associació d'Arxivers de Catalunya, el Col·legi Oficial de Bibliotecaris-Documentalistes de Catalunya i la Societat Catalana de la Comunicació.

La presentació del Col·loqui va anar a càrrec de Jaume Guillamet, degà dels Estudis de Periodisme i coordinador de l'Aula Diari de Barcelona. Seguidament, hi van haver les intervencions de representants de la Filmoteca de Catalunya, l'Arxiu Municipal de Barcelona, l'Arxiu Nacional de Catalunya, de tres televisions catalanes i de la Biblioteca de la Universitat Pompeu Fabra. L'acte es va cloure amb un torn obert de paraules moderat per Xavier Tarraubella, director de l'Arxiu Històric de la Ciutat de Barcelona.

L' Aula d'Història del Periodisme Diari de Barcelona es va crear el setembre de l'any 1997, amb la signatura d'un conveni entre la Universitat Pompeu Fabra i l'Ajuntament de Barcelona. Aquesta Aula promou la col·laboració entre els Estudis de Periodisme i l'Arxiu Històric de la Ciutat, pel que fa a estudis i activitats acadèmiques en el camp de la recerca i la reflexió sobre la història del periodisme.