Vés enrere Una nova web permet als futurs universitaris informar-se en línia sobre els graus de la UPF i resoldre els seus dubtes amb una videotrucada

Connecta’t i informa't inclou vídeos en els quals professors i estudiants presenten cadascuna de les titulacions de grau de la Universitat. La web facilita demanar hora per Skype per tal que l’equip de promoció de la UPF pugui aclarir qualsevol dubte que sorgeixi.

14.04.2020

La Universitat Pompeu Fabra, en el context de la nova situació generada per la crisi del coronavirus, amb la cancel·lació de les sessions informatives a instituts i jornades de portes obertes, ha creat una nova web adreçada a futurs universitaris. Ajudar aquest col·lectiu a informar-se bé, a partir d’un tracte personalitzat, sobre quina titulació de grau escollir i on estudiar-la, és el seu principal  objectiu.

La web Connecta’t i informa’t, impulsada per la Unitat de Comunicació i Projecció Institucionals de la UPF, inclou diversos recursos en línia, entre els quals vídeos en què diferents professors i estudiants expliquen de manera amena i entenedora les característiques de cadascuna de les titulacions de grau que ofereix la Universitat, conversant amb membres de l’àmbit de Promoció.

La web s’estructura a partir de vuit àmbits de coneixement, que es corresponen amb les diferents facultats i centres de la UPF: Ciències de la Salut i de la VidaCiències Polítiques i SocialsComunicacióDretEconomia i EmpresaEnginyeries i Tecnologies de la Informació i les ComunicacionsHumanitatsTraducció i Ciències del Llenguatge, més un apartat propi per al Grau Obert UPF. Cada apartat inclou el llistat amb les diferents titulacions ofertes, i dins de cada grau, hi trobem els vídeos, una fitxa i un fullet informatiu.

Docents i estudiants expliquen cadascun dels graus de la UPF

Alguns dels aspectes que tracten els docents en aquests vídeos són les característiques del pla d’estudis i de les assignatures, les peculiaritats de la titulació, les pràctiques, els itineraris, l’avaluació, el treball de fi de grau o les possibles sortides professionals, entre d’altres aspectes.

Els estudiants, generalment dels darrers cursos, expliquen la seva experiència i les seves percepcions, sempre amb la voluntat de facilitar als futurs estudiants informació pràctica i aclaridora. Com veuen la titulació, per què van escollir la UPF, com és el seu dia a dia acadèmic, les expectatives laborals o la dedicació que requereixen els seus estudis, són alguns dels aspectes que tracten.

Miquel Campa, membre de l'àmbit de Promoció, juntament amb Josep M. Castellà, degà de la Facultat d'Humanitats, en un dels vídeos

Concertar una trucada per Skype per resoldre els dubtes

Una de les principals prestacions de la nova web és la possibilitat que tenen els futurs universitaris de demanar hora (durant els mesos d'abril i maig) per Skype per tal de poder resoldre els dubtes que tinguin a través d'una videotrucada.

Per fer-ho, s’ha d’omplir i enviar un formulari, una opció que a hores d'ara ja han sol·licitat més d’una trentena de nois i noies. Els  membres de l’equip de Promoció de la Universitat truquen personalment a totes les persones que s’acullin en aquest servei.

D’altra banda, Connecta’t i informa’t inclou altres recursos informatius, com ara el simulador de notes de tall, un test per saber quin grau de la UPF t'escau, l'accés a la subscripció del butlletí per als estudiants de secundària L’Hora del Pati o el blog dels estudiants de la UPF Universitari per fi.

Per a més informació

Notícia publicada per: