Vés enrere Un projecte radiofònic d’estudiants de periodisme guanya un Premi IdeaRàdio de la Cadena SER

La palestra estat una dels tres propostes de programa guardonades pel jurat, mentre que Fem món i Els influencers, realitzats també per estudiants de la Universitat, han rebut dues mencions especials.

27.04.2018

La quarta edició dels Premis IdeaRàdio, organitzats per la Cadena SER, en la qual es van presentar una seixantena de propostes, ha premiat el projecte radiofònic de dos estudiants del grau en Periodisme de la UPF.

La palestra és la proposta de programa radiofònic presentat per Guillem Carreras Costa  i Joan Pol Alcaraz distingida pel jurat, que n’ha valorat la originalitat i la sensibilitat. El projecte busca combinar cultura i esport, explorant una àmplia diversitat de formats radiofònics, amb veus dels experts de cadascuna de les temàtiques triades i un especial protagonisme dels elements sonors.

La fase final dels premis es va celebrar el passat 21 d’abril a l’Estudi Toresky de Ràdio Barcelona, on els 35 finalistes van defensar els seus projectes. El jurat estava presidit per Jaume Serra, director de SER Catalunya, i format per Xavier Saisó, Anna Puigboltas, Carles Peña, Ramon Iglesias i Marçal Serrats, tots ells membres de l’emissora.

El jurat va escollir el programa entre els 60 projectes presentats per prop de 170 persones, juntament amb Contra tot pronòstic, fet per estudiants de la Universitat de Girona, i Rumesco, fet per graduats per l’ERAM i Blanquerna. Els tres projectes guanyadors seran produïts i emesos a Cadena SER Catalunya.

A més, també va concedir dues mencions especials. Una d’elles va ser per Fem Món, d’Iván Olmos i Carla Samon, estudiants de periodisme, del qual van valorar la voluntat d’explicar rigorosament els conflictes internacionals i d'apropar-se al públic més jove amb continguts atractius i interactius. L’altra va recaure en Els influencers, un projecte en el qual participaven Roger Argemí, estudiant del mateix grau;Pol Garcia, estudiant de Ciències Polítiques, i Sergi Cano, de Comunicació Audiovisual.

Després de l’èxit d’aquest any, l’organització convocarà la cinquena edició dels premis adreçats a estudiants o graduats que faci menys de dos anys que han acabat els estudis. L’objectiu és trobar idees innovadores i creatives per diferents formats i continguts en l’entorn radiofònic així com fomentar el talent professional en aquest mitjà