Vés enrere Salvador Alsius, nomenat nou vicepresident del Consell de l'Audiovisual de Catalunya

El professor del Departament de Comunicació de la UPF, que va entrar a formar part de l'organisme regulador el passat mes de juliol, substitueix Josep Pont en el càrrec.
06.10.2014

Salvador AlsiusSalvador Alsius, periodista i professor del Departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra, ha estat nomenat nou vicepresident del Consell de l'Audiovisual de Catalunya (CAC).

Alsius, que va se elegit membre del CAC pel Parlament i va prendre possessió del càrrec el passat 15 de juliol, substitueix Josep Pont en la vicepresidència.

El Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya (DOGC) publicava ahir el nomenament, després que el ple del CAC del passsat 17 de setembre ho aprovés.

Implicat en la vida acadèmica i expert en ètica periodística

Salvador Alsius i Clavera (Barcelona, 1948) és llicenciat en Ciències Econòmiques (1973) i en Ciències de la Informació (UAB, 1976) i doctor en Periodisme per la UPF (1996), amb la tesi  "Ètica i televisió informativa. Anàlisi comparativa dels codis deontològics de nou cadenes d'interès mundial", dirigida pel professor Josep Gifreu.

A la Pompeu Fabra ha estat vicedegà (2004-2005) i degà (2005-2008) dels Estudis de Periodisme i vicedegà de la Facultat de Comunicació (2008-2012). Les assignatures amb les quals té vinculació docent són les d'Introducció al periodisme audiovisual, Taller integrat de periodisme, Locució per a mitjans audiovisuals i Ètica i comunicació, aquesta darrera al máster en Comunicació Social.

Quant a recerca, és membre del Grup de Recerca en Periodisme (GRP), dins el qual és investigador principal de l'àrea "Ètica y excel·lència del periodisme". Els seus camps d'expertesa són l'ètica periodística, el retiment de comptes i la transparència i el text a la informació audiovisual.

Al llarg de la seva trajectòria ha tingut una presència activa als mitjans de comunicació de Catalunya. En premsa escrita, destaca la seva tasca al setmanari El món, a Diario de Barcelona, a El Periódico i a l' Avui. En televisió, va dirigir Memòria popular a TVE Catalunya i va presentar els programes Telenotícies Migdia, Telenotícies Nit, La Revista, Blanc o Negre i La Caixa Sàvia, tots ells a Televisió de Catalunya.

Fou degà del Col·legi de Periodistes entre 1997 i 2001 i és membre de la Reial Acadèmia de Doctors de Catalunya des del 2001.