Vés enrere S'ha signat un acord de col·laboració amb l'Institut de Turisme de la Regió de Múrcia

Per fer un estudi i el seguiment de l'eficàcia comunicativa de la promoció turística de la regió, sobretot pel que fa a l'ús de les noves tecnologies en la comunicació. José Fernández Cavia, professor del Departament de Comunicació, serà l'investigador principal del projecte.
17.02.2014

murciafernandez El turisme ha estat considerat sempre com una indústria intensiva en informació per la qual cosa ha estat crucial el desenvolupament i l'ús de les tecnologies de la informació i les comunicacions.

El gener del 2014 s'ha formalitzat un conveni entre l'Institut de Turisme de la Regió de Múrcia (ITREM), la institució pública encarregada de promoure el turisme a la comunitat autònoma de Múrcia i la Universitat Pompeu Fabra (UPF), en virtut del qual José Fernández Cavia, investigador del grup de recerrca CAS (Communication, Advertissing and Society) del Departament de Comunicació de la UPF serà l' investigador principal d'un estudi sobre l'eficàcia comunicativa de la promoció  turística de la regió murciana, sobretot pel que fa a l'ús de les noves tecnologies i el canvi tecnològic.

murciaweb L'estudi, que es durà a terme durant els propers dos anys, s'emmarca dins de les tasques que està duent a terme el projecte CODETUR "Comunicación online de los destinos turísticos",  finançat per finançat pel Ministeri d'Economía i Competitivitat (MINECO),

Està dirigit pel professor Fernández Cavia i tindrà com a principals objectius conèixer i quantificar el pes que les noves tecnologies en l'activitat turística; analitzar les pràctiques, la publicitat en matèria de lleure i la gestió de l'activitat turística així com també fer recerca per tal d'obrir nous camps d'innovació que aportin valor afegit al sector.

L'estudi posarà de manifest el paper de les noves eines de comunicació com telèfons mòbils, tauletes, webs 2.0 i social media, tals com les xarxes socials, les plataformes de microblogging, serveis d'ubicació web, etc.

El projecte CODETUR acaba de publicar el gener del 2014.

Els resultats del seu informe de recerca " Sitios web turísticos de las comunicades autónomas españolas", posa de manifest que, tot i que la qualitat dels portals turístics de les comunitats espanyoles és aceptable, es recomana explícitament millorar aspectes que tenen a veure amb les noves tecnologies com ara la possibilitat de millorar les opcions interactives amb l'usuari i l'accès des de dispositius mòbils.