Vés enrere Rosa Maria Calaf obre el nou curs dels Ensenyaments de Periodisme

Rosa Maria Calaf obre el nou curs dels Ensenyaments de Periodisme

La periodista, que ha exercit durant més de 25 anys com a corresponsal internacional per a TVE, pronunciarà la lliçó "El mite dels mitjans lliures", en un acte que tindrà lloc el 13 d'octubre, a les 18.00 hores, a l'auditori del campus de la Comunicació - Poblenou.
12.10.2010

Rosa Maria CalafLa periodista Rosa Maria Calaf, actual presidenta del Centre Internacional de Premsa de Barcelona (CIPB), pronunciarà la lliçó inaugural " El mite dels mitjans lliures", que obrirà el curs 2010-2011 dels Ensenyaments de Periodisme (grau i segon cicle) de la Facultat de Comunicació.

L'acte, que tindrà lloc el 13 d'octubre, a les 18.00 hores, a l'auditori del campus de la Comunicació - Poblenou, comptarà amb la presència de Salvador Alsius, director dels Ensenyaments de Periodisme, que presentarà la ponent.

Una trajectòria de 38 anys dins de TVE, 25 dels quals com a corresponsal a l'estranger

Rosa Maria Calaf (Barcelona, 1945) és llicenciada en Dret (UB) i Periodisme (UAB), a més de  màster en Institucions Europees per la Universitat de Brussel·les i en Ciències Polítiques per la Universitat de Califòrnia. Es va incorporar a TVE l'any 1970, en la qual ha treballat durant 38 anys, fent una tasca de qualitat, rigorosa i ètica.

Durant aquesta etapa, va estrenar les corresponsalies de Moscou per a la Unió Soviètica i la de Viena per als països de l'Est-Balcans, i va reestructurar la de Buenos Aires per a l'Amèrica del Sud. A més, ha estat corresponsal a Nova York per als Estats Units i Canadà, i a Roma per a Itàlia i el Vaticà. El seu darrer destí, abans de jubilar-se el 2008, va ser Pekín, cobrint els jocs olímpics de la ciutat xinesa, amb el qual va completar una carrera de més de 25 anys en destinacions d'alt interès informatiu.

Rosa Maria Calaf és membre de l'equip fundador de Televisió de Catalunya, com a directora de programació i producció. Ha impartit seminaris i xerrades en nombroses universitats i institucions de Catalunya i Espanya, i ha estat investida doctora honoris causa per les universitats Rovira i Virgili de Tarragona i Miguel Hernández d'Elx.

Ha obtingut diversos premis i guardons, en reconeixement a la seva tasca i trajectòria professional. Entre molts d'altres, cal destacar l'Ondas a la millor tasca professional (2001), Periodista de l'any pel Col·legi de Periodistes de Catalunya (2001), el Cirilo Rodríguez (2007), el guardó "Toda una vida", lliurat per l'Acadèmia de la Televisió a Espanya (2007) o el Premi Nacional de Periodisme que atorga el Consell Nacional de la Cultura i de les Arts de la Generalitat.