Vés enrere Primera Jornada d'optimització de cerques en línea i comunicació

Primera Jornada d'optimització de cerques en línea i comunicació

Dins el cicle Jornades Audiències Actives i Cibermitjans, tindrà lloc el 28 de novembre a la sala 52.101 del campus del Poblenou, organitzada pel grup de recerca en Documentació Digital i Comunicació Interactiva (DIGIDOC), del Departament de Comunicació.
24.11.2014

Amb aquesta sessió, el grup de recerca en Documentació Digital i Comunicació Interactiva (DIGIDOC) del Departament de Comunicació de la UPF, inaugura les jornades SEO&COM, dins del cicle de jornades corresponents al projecte Audiències Actives i Cibermitjans impulsat per al Plan Nacional de I+D+i, del Ministeri d'Economia i Competitivitat. Tindrà lloc el 28 de novembre, de 10.00 a 10.30 hores,  a la sala 52.101 del campus del Poblenou de la Universitat Pompeu Fabra. seo

L'objectiu de SEO&COM és estudiar i debatre tots els aspectes que fan possible que la producció periodística sigui cercable i que sigui possible l'accés selectiu envers els cercadors, els sistemes d'agregació i altres sistemes interactius de navegació, recuperació i accés a la informació.

Altre punt que les jornades SEO&COM volen abastar tenen a veure en aquells aspectes que proporcionen a les audiències una experiència de qualitat en la seves cerques. Com els seus organitzadors han manifestat "uns ciutadans informats i actius són la millor garantia d'una societat lliure i democràtica, però a la vegada, un sistemes interactius d'accés a la informació periodística intel·ligents i sofisticats, tant d'informació d'actualitat com retrospectiva, és un component essencial per aconseguir-ho".

És amb aquest esperit que es creen les sessions SEO&COM, de les que els seus organitzadors pensen celebrar al menys, una a l'any.

Al llarg del divendres 28 de novembre, el programa de la Jornada inclou la participació dels professors Carlos Gonzalo, Cristòfol Rovira, Lluís Codina i Rafael Pedraza, del Departament de Comunicació de la UPF, amb la participació dels professors Ernest Abadal, Mario Pérez-Montoro i Javier Gallar de la Universitat de Barcelona.

En aquesta activitat col·labora el Màster Universitari en Comunicació Social de la UPF, així com també el Màster interuniversitari UB-UPF en Gestió de la Documentació Digital i la Facultat de Biblioteconomia i Documentació de la UB.