Vés enrere Mor Sergi Schaaff, un dels creatius de televisió més importants de l’estat

Mor Sergi Schaaff, un dels creatius de televisió més importants de l’estat

Sergi Schaaff, degà dels Estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF entre 2000 i 2004 i un dels impulsors d’aquesta titulació, a més de realitzador i productor televisiu, ha mort aquest dimarts als 85 anys.

03.01.2023

Sergi Schaaff i Casals, degà dels Estudis de Comunicació Audiovisual de la UPF entre els anys 2000 i 2004 i un dels impulsors d'aquesta titulació, a més de realitzador i productor televisiu, ha mort aquest dimarts als 85 anys. Va néixer el juliol de 1937 i era considerat un dels creatius de televisió més importants del país.

Es va llicenciar en Ciències de la Informació per la UAB, universitat en la qual va començar la seva trajectòria acadèmica, primer com a professor de Tecnologia de la Televisió i Cap d'Àrea de Tecnologia (1978-1985) i després com a vicedegà de la Facultat de Ciències de la Informació (1980-1981).

El 1992 es va incorporar a la UPF, com a membre de la comissió redactora del pla dels nous Estudis de Comunicació Audiovisual (dels quals va ser professor des del curs següent), i cap de l'àrea de Producció i Realització. Posteriorment, fou vicedegà (1996- 2000) i degà (2000-2004) dels Estudis. L'any 2009, amb 70 anys, va deixar la Universitat.

Des de la direcció del Departament de Comunicació manifesten que "en Sergi va contribuir d'una manera molt destacada a la història de la televisió i molt particularment a la fundació i desenvolupament dels estudis de Comunicació Audiovisual a la UPF". I afegeixen que "va formar part de l'equip que va dissenyar l’estructura dels estudis, amb una voluntat d’implantar un model diferent, on la pràctica de la creació audiovisual, fílmica, televisiva i digital mantingués un lligam estret amb la dimensió teòrica i humanística, un fet que ha donat perfil i singularitat als nostres estudis".

El 2010 va rebre la Medalla de la UPF per la seva tasca dins la institució. I el 2014, el Govern de la Generalitat li va concedir la Creu de Sant Jordi per la seva aportació al mitjà televisiu, dins el qual va ser director del centre de producció de Televisió Espanyola a Catalunya, amb una contribució eficaç a la llengua i a la cultura catalanes. Així mateix, va valorar també la seva línia innovadora en la creació de nous formats i l'autoria i l'adaptació de guions de ficció, així com la seva tasca acadèmica a la Universitat Pompeu Fabra.

Sergi Schaaff ha estat vinculat durant bona part de la seva carrera a Televisió Espanyola, primer com a guionista i després com a realitzador i director de programes com ara Terra d'escudella (1977), Festa amb Rosa Maria Sardà (1979) (aquests dins de TVE a Catalunya, de la qual va ser nomenat director de programes el 1981); Si lo sé no vengo (1985-1989), El tiempo es oro (1987-1992), 3x4 (1988-1999), La luna (1989), La vida es juego (1992-1994) o Saber y Ganar (1997), un concurs cultural que ja porta vint-i-cinc anys en antena, i que s'ha convertit en el programa diari amb més anys d'emissió en la història de la televisió a Espanya.

Per a més informació

Notícia publicada per: