Vés enrere Michael Gaebel parla sobre els MOOC en una jornada al campus del Poblenou

Michael Gaebel parla sobre els MOOC en una jornada al campus del Poblenou

El cap de la Unitat de Política d'Ensenyament Superior de l'European University Association ha participat a la jornada "MOOC: un fenomen social o una revolució en el món de la formació?", coorganitzada per la Càtedra Telefònica-UPF.
20.06.2013

D'esquerra a dreta: Joan Majó, Jaume Casals, Lluís Jofre i Mariano YagüezLa Càtedra Telefònica-UPF Social Innovation in Education ha organitzat, conjuntament amb la Càtedra Telefònica-UPC, la jornada " MOOC: un fenomen social o una revolució en el món de la formació? ", amb l'objectiu de reflexionar sobre el fenomen dels MOOC, els cursos massius gratuïts en línia.

> Vídeo de la jornada publicat al canal YouTube de la Càtedra Teñefònica-UPF

La jornada ha tingut lloc avui 11 de juny, de 9:30 a 13:30 hores, a l'auditori del campus del Poblenou, amb la presència destacada de Michael Gaebel, cap de la Unitat de Política d'Ensenyament Superior de l'European University Association (EUA) i autor de l'article " MOOCs: Massive Open Online Courses", que n'ha fet una presentació general.

L'acte, obert a tothom, ha comptat amb la participació de representants d'empreses, institucions, entitats i plataformes de MOOC per analitzar aquest fenomen des dels diferents punts de vista.

Una reflexió a fons sobre el fenomen dels MOOC

Michael Gaebel impartint la seva ponènciaL'obertura ha anat a càrrec deJaume Casals, rector de la UPF; Joan Majó, vicerector de Formació Permanent de la UPC;  Mariano Yagüez, director Administracions Públiques Catalunya de Telefonica, i Lluís Jofre, director general d'Universitats de la Generalitat de Catalunya.

Seguidament ha transcorregut la ponència de Michael Gaebel, que ha tractat sobre d'on sorgeixen els MOOC, quin objectiu persegueixen, quin és el seu abast i el seu públic objectiu i quines universitats els estan desenvolupant .

A continuació s'han establert dues taules d'experts formades, respectivament, per responsables de recursos humans i representants de plataformes de cursos en línia.

Aspecte que presentava l'auditori del campus del Poblenou durant la jornadaEn la primera taula rodona s'ha parlat sobre els MOOC com a instruments formatius de l'empresa, amb la visió que les organitzacions tenen d'aquest fenòmen i l'opinió dels seus departaments de recursos humans, mentre que la segona taula s'ha centrat en les plataformes globals i la seva expansió a zones com ara Amèrica Llatina.

La clausura de la jornada ha anat a càrrec de Miquel Oliver i Jordi Romeu, directors de les càtedres Telefònica-UPF i Telefònica-UPC, respectivament, i de Fabián García-Pastor, gerent d'Assumptes Públics de Telefònica.

La Càtedra Telefònica-UPF 2013, "Social Innovation in Education"

La Càtedra Telefònica-UPF, dirigida pel professor Miquel Oliver, ha estat rellançada aquest 2013 sota la temàtica d'innovació social en educació, endegant l'anàlisi de l'impacte social dels cursos massius en línia i gratuïts coneguts com a MOOC.

En el marc d'aquesta càtedra, s'aglutinen activitats transversals de grups de recerca com són les que porten a terme el Networking Technologies and Strategies, que coordina Miquel Oliver; el d' Interacció Persona-Màquina, Gràfics i Tecnologies Educatives a través de la professora Davínia Hernández-Leo,  i també en col·laboració amb l'Escola Superior Politècnica (ESUP) a través de la professora i cap d'estudis Vanesa Daza, coordinadora del MOOC " Descodificando Álgebra" de la UPF.